2549
Sök

Caddy växel föraren ?

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Var och hämta en Caddy gti i Arvika i dag cirka 20 minuter efter jag och säljaren hade åket olika vägar så börja lådan duma sig kunde bara få i 3an och 4an misstänker att det är växel föraren som dummar sig??

Om det är så råd och tips på hur ska gå till väga kommer jag åt och se inifrån eller måste jag in under osv kanske lyfta ner låda till och med ???

Blinkers relä måste ha gått sönder också för han vill bara blinka vänster när jag ska blinka höger så tjuter det och enbart blinkers på höger fram plåt lyser konstant då

Bytte även till ett par mindre däck för att det inte skulle skrapa i allt för mycket efter jag lasta på en v8 jag köpet av en annan gubbe i Arvika såg då att en av blutran inte gänga alls back den satt fast med tejp smile

Så blir och bytta ut skiten där så jag kan ha fyra bult smile

Känner mig lagom dom att jag inte gick i genom bilen mer noga innan köp hade lite för mycket tids press på mig och vill ha hem min v8 också smile

2 126 Inlägg
13 augusti 2012
McNolton skrev:
Var och hämta en Caddy gti i Arvika i dag cirka 20 minuter efter jag och säljaren hade åket olika vägar så börja lådan duma sig kunde bara få i 3an och 4an misstänker att det är växel föraren som dummar sig??

Om det är så råd och tips på hur ska gå till väga kommer jag åt och se inifrån eller måste jag in under osv kanske lyfta ner låda till och med ???

Du skrev inte årsmodell på Caddy så gissar att det är en mk1:a och kan då säga att det är mer regel än undantag att det är glapp i växellänkaget tongue (gäller även Golf/Jetta mk1)
Finns reperationssatser på bla skruvat.se

http://www.skruvat.se/Reparationssats-v … 16649.aspx

Eller så kan du satsa på ett shortshiftkit där du får med alla detaljer

http://www.svwat-team.se/41858270

Och du kommer åt att fixa detta underifrån.

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
jo vist en mk1 tack för svar

något shortshiftkit är hon inte värd smile
Senast redigerat av McNolton (13 augusti 2012)

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
tack du hade rät var pila lite innan jag åket med den till jobb det hade bara hopa av i fäste så det blir rep sats från var lät och pila dit så nu har jag alla växlar kan dock inte få i E tror jag

något mer du tycker jag borde köpa när jag handlar där så som ny kamrem vad mer bör man byta när jag inte har en aning när det är bytt sist spänning till kam osv tändstift filter&olja luft filter

något jag bör köpa som en bör bytta över vad jag har skrivet ??

2 126 Inlägg
13 augusti 2012
Kolla även upp packboxarna till kammen, vevaxeln och axeln till oljepump/fördelaraxeln då dessa tenderar att läcka.
Min läckte som ett såll innan jag bytte.
Jag köpte den stora Kamremsatsen ifrån AD-Center och då var även packboxarna med.
Generator remmen är ju inte fel att byta den heller samt en ny ventilkåps packning.

Annars har du nog räknat upp det mesta  smile

54 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Jo det är bra råd vill dock inte lägga ner för mycket tid/$ på den här bilen börja med motor tvätt så jag ser vad som läker och bör byttas smile

Hade inte mycket och göra på jobbet i dag så gick ut och slet bort den grymt fulla gul tonegen på lyktorna jag störde mig på, jag fick då glaset från stora lykta på förar sidan i handen det satt vist fast med smält lim :Dhahaha

tror jag kommer hitta mycket sådant på den här bilen smile

Sök