2461
Sök

Logitech z-5500 i bilen??

2 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Tjena!

Tänkte kolla ifall någon som kan lite mer än jag när det gäller ljudsystem till datorn inkopplat i bilen!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303911#extra

Jag har ett logitech z-5500 som kräver 230v men för att få ut det i bilen utan att plocka isär hela ljudsystemet, vad kan man göra? har nämligen sätt olika youtube klipp på folk som har detta systemet i bilen och det ser ut att fungera klockrent!

Så om någon vet så skulle det vara suveränt om ni kunde förklara vad jag kan köpa för att få det att funka eller hur jag ska göra! Det jag tror fungerar nu är att köpa en konverterare som gör om 12v till 230v.. vet inte om det funkar riktigt...???

Seriösa svar tack!! skulle vara grymt!!
Senast redigerat av lillauie (26 augusti 2012)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
26 augusti 2012
12v-> 230.. dock skulle inte jag sätta hemmaprylar i bilen.
Men det är det som får det att funka.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
27 augusti 2012
Skulle förmodligen vara billigare att köpa ett 12V slutsteg än att köpa en omvandlare som levererar tillräckligt med kräm.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 304 Inlägg
27 augusti 2012
Ingen hitt men de går..

Vilken spänning jobbar systemet på efter 230 uttaget/omvandlaren? Har du tur är de 12v och då är det bara att skarva in sig efter transformatorn.

2 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Detta måste väll vara något som skulle kunna funka?
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ?PRID=1719

2 024 Inlägg
27 augusti 2012
I mitt tycke så ska du inte köpa något från Billebro överhuvudtaget, gå till en seriös firma istället.
600W borde räcka på omvandlaren men det är inte säkert, blir rätt hög stötström när man startar vissa grejor och då brukar många omvandlare slå ifrån, ibland kan man helt enkelt behöva gå upp ett par storlekar extra. Jag tycker att en bättre idé är att handla grejor som är gjorda för att vara i bilen.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

282 Inlägg
27 augusti 2012
Du får bättre ljud med budget BILhögtalare i bilen än det systemet kan jag lova :p

232 Inlägg
27 augusti 2012
Expoze skrev:
I mitt tycke så ska du inte köpa något från Billebro överhuvudtaget, gå till en seriös firma istället.
600W borde räcka på omvandlaren men det är inte säkert, blir rätt hög stötström när man startar vissa grejor och då brukar många omvandlare slå ifrån, ibland kan man helt enkelt behöva gå upp ett par storlekar extra. Jag tycker att en bättre idé är att handla grejor som är gjorda för att vara i bilen.

Billebro är grymma!! dom har vinnit sm i billjud wink

Det kan aldrig vara för mycket Bas :)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
27 augusti 2012
kimwicktorsson skrev:
Expoze skrev:

haha näää, men grabben "victor" som handlar där har ju det och han tycker det är sjuuuuukt bra drag i prylarna!

232 Inlägg
27 augusti 2012
Nitromast skrev:
kimwicktorsson skrev:
Expoze skrev:

haha näää, men grabben "victor" som handlar där har ju det och han tycker det är sjuuuuukt bra drag i prylarna!

Va van han med billebro prylar smile Jag som var ironisk yikes

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
27 augusti 2012
kimwicktorsson skrev:
Nitromast skrev:
kimwicktorsson skrev:

Haha... jag med.

232 Inlägg
27 augusti 2012
Nitromast skrev:
kimwicktorsson skrev:
Nitromast skrev:

Haha... jag med.

Men va tusan tongue Dom är iallefall störst på blocket wink

4 150 Inlägg
27 augusti 2012
Jag har ett z5500 till datorn, varför vill du ha det i bilen? ska du sätta högtalarna i dörrarna? du har 4 dörrar men 5 högtalare och en av högtalarna är kraftigare än dom andra 4a. Det blir bara krångel och jävulskap av detta skulle jag tro. Bättre du säljer ditt 5500 och köper riktiga grejer och sätter i bilen istället.

232 Inlägg
27 augusti 2012
zemet skrev:
Jag har ett z5500 till datorn, varför vill du ha det i bilen? ska du sätta högtalarna i dörrarna? du har 4 dörrar men 5 högtalare och en av högtalarna är kraftigare än dom andra 4a. Det blir bara krångel och jävulskap av detta skulle jag tro. Bättre du säljer ditt 5500 och köper riktiga grejer och sätter i bilen istället.

Ja tror till och med grejer från billebro spelar bättre i bilen smile

4 150 Inlägg
27 augusti 2012
kimwicktorsson skrev:
zemet skrev:

Nja alltså ett z-5500 kostar ju bara 3k nytt så det är ingen värsting anläggning på något sätt men man kan allt dunka på bra med det!

Tror att det skulle kunna bli helt okej ljud med ett sånt i bilen men det är för jävla mkt arbete med att få till det bra.
Bättre att köpa riktiga grejer istället, gärna beg så håller man nere kostnaderna effektivt:)

232 Inlägg
27 augusti 2012
zemet skrev:
kimwicktorsson skrev:
zemet skrev:

Nja alltså ett z-5500 kostar ju bara 3k nytt så det är ingen värsting anläggning på något sätt men man kan allt dunka på bra med det!

Tror att det skulle kunna bli helt okej ljud med ett sånt i bilen men det är för jävla mkt arbete med att få till det bra.
Bättre att köpa riktiga grejer istället, gärna beg så håller man nere kostnaderna effektivt:)

Japp jag vet, spelar på väldigt bra till filmer smile men som du sa, det blir ett jädra jobb att få det bra i bilen smile

1 534 Inlägg
27 augusti 2012
Ojojoj vilka seriösa svar det var här då, skulle vilja se samma trådstart i flashback lol

Seriöst nu, detta var det dummaste jag hört på länge..

Gå till Biltema o köp de billigaste bil-högtalarna dom har, det skulle fungera långt bättre än satellithögtalare... roll

Sök