Viper srt10: Låga 120db

Custom jobb som Sänkning, Omlackningar,Ny inredning , Stereobygge med galaxy tab 2 7", Jakten på trevligare motorljud etc. Ska försöka att summera allt i första posten.
  • 170 Följare
  • 90 673 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 januari 2017
jetta16v
25 september 2012 · 1 534 Inlägg

Grymt me en Viper!
Udda projekt, men kul att följa big_smile

Decerto
25 september 2012 · 404 Inlägg

jetta16v skrev:
Grymt me en Viper!
Udda projekt, men kul att följa big_smile

Tackar. Dessutom utökas projektet i min skalle hela tiden. Tänkte göra en hel med insidan under den tråkiga delen av året. Redan beställt lite prylar:D

Senast redigerat av Decerto (25 september 2012)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Decerto
26 september 2012 · 404 Inlägg

Nu är det lite testbitar med gult läder på väg hem. Hade tänkt sätta det på dom nedre delarna av instrumentbrädan(under ratten, Handsfacket och sidorna på mittkonsollen). Hade varit jävligt snyggt med svarta sömmar men vet inte om jag vågar mig på det. Risken är att det blir fail är ganska stor. Ska naturligtvis testa på andra prylar först.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Decerto
27 september 2012 · 404 Inlägg

Detta förslag innebär att mittkonsollen får bli mattsvart i stället för gul. Eller vad tror ni blir detta bättre än att bara lacka mittkonsollen eller ska man göra båda. Känner rent spontant att det blir för mycket.

Fick idag min första leverans på "lädret". Var dock missnöjd med kvaliten så har laggt en beställning på en annan typ.
https://www1.garaget.org/gallery/images/120/119533/119533-30e9d59b9ce33ac65a4028ef21f41dfe.jpg

Senast redigerat av Decerto (27 september 2012)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Modj
27 september 2012 · 140 Inlägg

Svart mittkonsol var snyggt, betydligt bättre än ditt gul/svarta förslag.
Det gula skinnet kan nog funka. Ser ok ut på din ps bild iaf.

jetta16v
27 september 2012 · 1 534 Inlägg

Skall det se ut som sista bilden, då tycker jag du kan skippa mittkonsollen, den ser bättre ut i svart..

Decerto
27 september 2012 · 404 Inlägg

Tackar för input.
Jo jag lutar helt klart åt att göra exakt som sista bilden. Det baseras ju naturligtvis på att jag fixar att sätta dit läderimitationen i oem kvalite. Inget jävla skrynklande, kladd, skarvar eller snea sömmar. Ska testa gärnet på massa skit först för att se om det är görbart för en lekman som jag. Ska limma dit det med m3 fastbond 30 och eventuellt skarva med french singel stitch om det inte går att sträcka "lädret".

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Decerto
1 oktober 2012 · 404 Inlägg

Tänkte bjuda på en liten bild från Helgens time attack körning @ Mantorp

https://www1.garaget.org/gallery/images/120/119533/119533-13792a4dc1d9a9189cd4de2f6ea13958.jpg

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Modj
1 oktober 2012 · 140 Inlägg

Vad fick du för tider?

Decerto
1 oktober 2012 · 404 Inlägg

Jag önskade att jag hade lite bättre tider att skryta med. Fick 1:40 som bäst under gårdagen. Får jag skylla på gatdäck? big_smile

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
BNRacing
1 oktober 2012 · 920 Inlägg

snygg "in action" bild !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581
Audi a4 "Dragbilen" (2001)
BMW 328 "rallycross 2150cc" (1999)
jetta16v
1 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Fick en idé och photoshoppade lite, vad tror du om detta?

http://i47.tinypic.com/n6z49t.jpg

Decerto
2 oktober 2012 · 404 Inlägg

Nice jetta. Var riktigt snyggt men tyvärr sitter den ramen ihop med kåpan över instrumenten så det blir svårt att lösa utan att ha en konstig skarv. Man kan se hur det sitter ihop här: Mittkonsoll

(Du verkar ha kolla på ps, snygg redigering).

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
jetta16v
2 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Jaha är det så den ser ut, lite synd ju lol

Tack, är en nybörjare på PS, men det är kul och jag har övat upp mig lite granna så det går framåt big_smile

Decerto
4 oktober 2012 · 404 Inlägg

Nu har jag fått allt som behövs för att gå lös på inredningen. Hoppas jag hinner börja i helgen.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Slimbastard
4 oktober 2012 · 510 Inlägg

Keep us posted wink

Decerto
8 oktober 2012 · 404 Inlägg

Satan va jag har pusslat och testat för att få det att funka. Tog av dörrsidan och testade att klippa till bitar. Inte direkt enkelt. Ska nog ta och göra en gjutform av dörrsidan och sen tillverka en glasfiber variant som jag kan gå lös på.

Någon som har erfarenhet av att göra gjutformar? vad ska jag använda som skiljemedel. Hade tänkt spruta på latex sen plasta utanpå detta.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Roadripper
8 oktober 2012 · 77 Inlägg

Decerto skrev:
Satan va jag har pusslat och testat för att få det att funka. Tog av dörrsidan och testade att klippa till bitar. Inte direkt enkelt. Ska nog ta och göra en gjutform av dörrsidan och sen tillverka en glasfiber variant som jag kan gå lös på.

Någon som har erfarenhet av att göra gjutformar? vad ska jag använda som skiljemedel. Hade tänkt spruta på latex sen plasta utanpå detta.

silvertejp funkar, även vanlig genomskinlig tejp, svarta plastsäckar som du spänner åt och tejpar fast, så slipper du köpa släppmedel, funkar lika bra:D

Decerto
8 oktober 2012 · 404 Inlägg

Roadripper skrev:

Decerto skrev:
Satan va jag har pusslat och testat för att få det att funka. Tog av dörrsidan och testade att klippa till bitar. Inte direkt enkelt. Ska nog ta och göra en gjutform av dörrsidan och sen tillverka en glasfiber variant som jag kan gå lös på.

Någon som har erfarenhet av att göra gjutformar? vad ska jag använda som skiljemedel. Hade tänkt spruta på latex sen plasta utanpå detta.

silvertejp funkar, även vanlig genomskinlig tejp, svarta plastsäckar som du spänner åt och tejpar fast, så slipper du köpa släppmedel, funkar lika bra:D

Kanon tack.

Tejp och talkpulver kanske funkar bra eller räcker det helt enkelt med tejp.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Roadripper
9 oktober 2012 · 77 Inlägg

Decerto skrev:

Roadripper skrev:

Decerto skrev:
Satan va jag har pusslat och testat för att få det att funka. Tog av dörrsidan och testade att klippa till bitar. Inte direkt enkelt. Ska nog ta och göra en gjutform av dörrsidan och sen tillverka en glasfiber variant som jag kan gå lös på.

Någon som har erfarenhet av att göra gjutformar? vad ska jag använda som skiljemedel. Hade tänkt spruta på latex sen plasta utanpå detta.

silvertejp funkar, även vanlig genomskinlig tejp, svarta plastsäckar som du spänner åt och tejpar fast, så slipper du köpa släppmedel, funkar lika bra:D

Kanon tack.

Tejp och talkpulver kanske funkar bra eller räcker det helt enkelt med tejp.

Hmm, talkpulver kan säkert funka, tror dock det lär ställa till det mer än hjälpa när det klibbar ihop sig med polyestern, så kör med bara tejp tycker jag, för att få det lättare att släppa så kan man pensla på något silikonmedel, typ vax, vissa har använt glidmedel.. jag har dock alltid bara kört med vanligt genomskinlig tejp:) så rekomenderar det:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang