2945
Sök

Skyline R34 GT-R 900HP Fix inför 2014!!!

R34 GT-R Busbil för gatan. Försöka få den reggad som ombyggt fordon. Motorbygge tänkt effekt 850hk

102 079 Visningar
Uppdaterades senast 1 maj 2014
VD
643 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
#1
Som en del vet så såldes min R32 GT-R direkt när den var färdigbyggd.
Jag var riktigt nöjd med resultatet av den men den kändes inte som min "typ" av bil.
För ett litet tag sedan hade jag en R34 GTT som jag fick i byte på en annan bil.
Den gillade jag verkligen men jag sålde den ändå.

Men sen fick jag syn på en R34 GT-R som kräver lite jobb.
Så nu har jag något att göra i vinter big_smile

Liten spec:

*Rb26DETT,Rak 6-Cylindrig motor på 2.6L,Singelkonverterad
*ARP Bult
*ATI Svängdämpare
*Portad
*Värre Ventilfjädrar
*Greddy 272/272 Kammar
*HKS Fuelrail
*HKS Ställbara Kamdrev
*Greddy T88-34D Turbo
*Greddy Intercooler
*4"Tryckrör
*Greddy Oljekylare
*Veilside-insug med 90mm spjäll
*Tomei Oljepump
*Fuel cell
*Endless-R Surge tank
*Endless-R Kylare
*Vems styrsystem
*Tial Dumpventil
*MSD tändspolar
*Nismo Motorfästen


VÄXELLÅDA:
*Getrag 6-vxl
*HKS 3-Skivig koppling
*Nismo Vxl-fästen


AVGASSYSTEM:
*Greddy Grenrör
*Greddy Wastgate såklart öppen med 2 tum rakt ner
*4" Från turbon hela vägen med en dämpare i bak

BRÄNSLESYSTEM:
*Fuel Cell (FIA Godkänd)
*4 st Pumpar Ditchwork (intank)
*6 st spridare (1680cc)
*Nya bränsleledningar

*Tein Type N1 Coilovers
*AS Fjäderbenstag
*Whiteline Krängningsstag fram och bak
*Whiteline Droplinks fram och bak
*Cusco Camberstag

BROMSAR:
*Greddy Alcon 4kolvsok i fram
*Brembo 2kolvsok i bak
*Greddy slitzade Skivor

*Fullbur (Dragbur)
*Flockad instrumentpanel
*5 st Defimätare (Bränsletryck,Oljetryck,Avgastemp,Laddtryck,Oljetemp)
*Vems Lambdamätare
*2 st Sparco Corsa stolar (FIA Godkända)
*Top Secret Växelspaksknopp
*5 Punkts bälte
*Snap Off Sparco ratt
*Nismo 320km/h Mätarhus

*Endless-R FRP Front
*Endless-R FRP Bak
*Tomei Luftintag (istället för lyktglas)
*Ganador Kolfiber sidospeglar
*Motorhuv i Glasfiber
*Baklucka i Glasfiber


Vid inköp
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-c705b2534109096bfd3ff7cbe24285db.jpg

Nypolerad
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-1bb74b9244a99978bf1eae67a287a636.jpg

Motorn fick jag såhär
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-507ef292d4919e0cf6c550c4016f3973.jpg

Här var det tomt
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-eb740513b7aadc5cfb5b9fe4323208c0.jpg

Här ska det styras
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-35844658e6ad321fc5049c63e19efc1b.jpg

Saker som ska göras..

Försöka få den reggad som ombyggt fordon?

Motor:
Bygga ny då blocket var spräckt vid inköp
Mappa och plocka ut ca 800hk

Utvändigt:
Inga förändringar

Bromsar fälgar:
Lacka fälgarna möjligtvis? Färg okänd big_smile
Racefälgar 17" med R-däck

Invändigt:
Kapa bort stöttan som gör det jobbigt att gå in i bilen
Nya mattor fram
Byta stolar
Senast redigerat av Lidborn (19 januari 2014)


675 Inlägg
14 oktober 2012
#2
Har ju följt dina andra byggen och du håller sjukt hög kvalité rakt igenom! Så det är bara till att klicka på prenumerera, så har man härlig vinterläsning att se fram emot big_smile


128 Inlägg
14 oktober 2012
#3
Äntligen! som man har längtat!

4 179 Inlägg
14 oktober 2012
#4
Förr bilen blev ju riktigt grymm så intressant att se hur denna blir även om den redan är ganska rå:) Är ju inte samma vrak som den förra.

Ska du behålla denna bilen lr säljer du iväg den till våren?


1 105 Inlägg
14 oktober 2012
#5
Lovely! Prem lagd

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

368 Inlägg
14 oktober 2012
#6
Älskar R34 och din R32 vart ju klockren när den var klar smile Självklart ska man följa detta big_smile


Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
14 oktober 2012
#7
Även jag lägger en prem då resultatet på R32:an blev super!

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

2 656 Inlägg
14 oktober 2012
#9
har spanat in din r32 en heldel då den står i vårt garage så självklart ska jag följa detta vilken finnish big_smile


1 531 Inlägg
14 oktober 2012
#10
Är inte japan fantast men detta måste följas smile


VD
643 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
#11
Tackar för alla kommentarer..

Kul att ni verkar gilla mitt arbete jag lägger ner på bilarna.
Kan säga att om man ser att där är mycket aktivitet i tråden man skriver hjälper till väldigt mycket när det gäller motivationen till att fortsätta..

Planerar inte att sälja denna än så länge big_smile
Men allt e till salu för rätt pengar!!

Jag börja med motorn för ca en vecka sen.
Så i måndags åkte jag och lämna mitt nya block till borrning tillsammans med kolvarna jag fick hem från staterna.
I torsdags var blocket klart och när jag skulle hämta det så tog jag med toppen också för att jag ville få kollat ventilstyrningarna.
Dom var ju så klart kassa så det var ju tur att jag köpt nya big_smile
Så nu blir det nya styrningar, mirafräsning och ihopsättning på toppen. Kvar blir inchimsning av kammarna..

3:ans lopp i gamla blocket
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-5ce48e3fad91dec80fbc4fc736be0056.jpg

Paketet från USA
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-015c5941ba9682322e737f3084b19e13.jpg

Nya CP kolvar och Eagle stakar
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-713ff0acd7d9db9ed804bd9b7b6e76a5.jpg

Nypolerad vev
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-5cba7ecbb65738f5ad1a752f19ecea8c.jpg

Vackert det blir
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91705/91705-cebc14c0c4773c084332443b6e97aeb4.jpg


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
4 663 Inlägg
15 oktober 2012
#14
fan detta kommer bli riktigt grymt big_smile

367 Inlägg
15 oktober 2012
#15
Trevligt projekt! varför sitter det en växellåda från R32? Håller dom bra?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
15 oktober 2012
#16
Detta kan ju bli trevligt. Följde denna förra bilen och får väl följa denna med. Men en 5 pet, när det är väl 6 pet i denna standard.

Lev livet, det kan ta slut fort

vorsprung durch technik
277 Inlägg
16 oktober 2012
#17
Ska bli riktigt roligt att följa smile lycka till!


155 Inlägg
23 oktober 2012
#19
Varför bytte du från kolvarna och staktarna som satt i gamla motorn? Har för mig att de klarade sig helt oskadade. Vill minnas att det var "special special" HKS Stage 3 stakar med custom kolvbult bla. Speciallbeställda just för den maskinen =S

Känner till en del om den där bilen eftersom jag känner grabbarna på FVK som byggt bilen och gamla motorn. Ang vxl lådan så kan jag tala om att det satt en HKS låda i från början.

http://www.youtube.com/watch?v=qOLmvkyn-BY

Ett filmklipp där ursprungliga ägaren är ute och testar lite efter att de bytt låda då HKS lådan rasade.
Gratulerar, du har köpt dig en mycket omdiskuterad och omskriven bil, inte bara i sverige om jag förstår saken rätt.


VD
643 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#20
snaku skrev:
Varför bytte du från kolvarna och staktarna som satt i gamla motorn? Har för mig att de klarade sig helt oskadade. Vill minnas att det var "special special" HKS Stage 3 stakar med custom kolvbult bla. Speciallbeställda just för den maskinen =S

Känner till en del om den där bilen eftersom jag känner grabbarna på FVK som byggt bilen och gamla motorn. Ang vxl lådan så kan jag tala om att det satt en HKS låda i från början.

http://www.youtube.com/watch?v=qOLmvkyn-BY

Ett filmklipp där ursprungliga ägaren är ute och testar lite efter att de bytt låda då HKS lådan rasade.
Gratulerar, du har köpt dig en mycket omdiskuterad och omskriven bil, inte bara i sverige om jag förstår saken rätt.

Tackar!! Ja det ska förhoppningsvis bli bil av denna igen..

Kolvarna fick jag inte med pga att förra ägaren sålt dom.. Angående stakarna så tycker jag inte man ska ha blandade och ihop plockade grejer då det var 5st no name stakar och 1st HKS stake vad dom tänkte där vet jag inte.. Sen går det kanske bra att köra med dom om dom är matchviktade vilket dom kanske är men jag vill ha samma till alla kolvar.. En annan sak är att dom har kört med original topplocksbultar fast att det skulle vara ARP enligt deras spec.. Kammarna var GREX och inte HKS (spelar kanske mindre roll)
Och maskinen var borrad 3ggr med 87,5 i borr vilket inte alls bådar gott för att få den till att hålla..
Det är väl lådan jag stör mig mest på nu då den förmodligen inte kommer att hålla..
Letar efter en original getrag till den i stället.. HKS dogbox känns inte så kul till gata..



Sök