2138
Sök

740 Bak Axel

1 433 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Det kugget som sitter längst åt kardan hållet !? vad heter det ? samt passar det från vilken 740 bakaxel som helst eller måste det tex vara från en 90+ eller 90-     eller kan jag mixa en 90+ med en 90-  för har en bakaxel från 91 och en ifrån 88 , och vill använda 88:an då jag vill ha hastighetsmätare    (det kugget är trasigt i 88:ans)

2 230 Inlägg
11 november 2012
är nog utväxlingen du menar, och ja denna kan man byta hur som då det gäller org saker smile

ser ut så hära antar jag? (pinnen då) http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it … o-307.html

annars om du orkar kan du bara flytta diffen i mellan axlarna och kåpan så har du kvar din hastighetsgivare iaf.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 433 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
allt är löst! nu! vadå så du menar att man kan ta 90 axeln lägga i 88 klumpen + 88 kåpan och vips så har jag hastighetsmätare ? och fungerar felfritt ? smile

2 230 Inlägg
11 november 2012
ja du har ju ett kugghjul på dom diffar som det är hastighets mätare på. så tar man den diffen och den kåpan och sätter det på en axel som normalt inte har det så funkar det med. förutsatt att nu den bilen har hastighetsmätaren på bakaxeln dvs smile

1 433 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
jo såklart den har det , men det är svetsdiff på den klumpen som ska i nu smile

2 230 Inlägg
11 november 2012
ba kasta i det men varför inte svetsa den som redan sitter i den axel du har på bilen?

1 433 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
ba kasta i det men varför inte svetsa den som redan sitter i den axel du har på bilen?

dem svetsdiffarna är sprängda

1 433 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
jag löste all moddning gick bra att få i klumpen i den gamla axeln och att byta kåpa, det man ska tänka på dock då är att använda bultarna från den gammla axeln då dem är kortare och kåpan är tunnare smile

dock så fan jag inget bra sätt att ta bort plåten som "skyddar" bultarna på kronhjulet , så jag klippte bort skivan med en plåtsaxs och hoppas på att den inte behövs eller kommer att påverka i sin frånvaro, gör den det så uppdaterar jag tråden smile

Sök