Första bilen snart! Billig att ha och rolig!

Malc97
30 december 2012 · 6 Inlägg

Ska specifiera mig lite nu: Bakhjulsdriven , 4 dörrars, manuell såklart, storlek ska väll vara typ som en 740 lr liknande ingen jävla smart:p, och inte en gti som kostar 25.000 per år.... Men runt 10.000-15.000 max!
Tack för förslagen, har ju kollat iprincip alla volvoar och om de inte blir nått annat kul så satsar jag nog på en 740 eller v70 och jag har inget emot saab men de ser fan inte fina ut, 740 tar ju dem tusengånger om!

Muttley
30 december 2012 ·

Får försäkringen bara kosta 10-15 eller bilen i helhet ? 

Om du har nästan 100 tusen så har du ju inga krav om du satsar på en 740 i slutet.
Sen är de svårt och hitta en billig bakhjulsdriven inom kriterierna med försäkringen också på dig.  Men bmw är nog den mest körglada bil du hittar då.

Malc97
30 december 2012 · 6 Inlägg

Försäkringen 15k!
Den ska stå på nån av mina föräldrar, inte på mig.
Ska kolla runt på lite bmws oxå!

caromania Forummoderator
30 december 2012 · 9 296 Inlägg

Malc97 skrev:
Ska specifiera mig lite nu: Bakhjulsdriven , 4 dörrars, manuell såklart, storlek ska väll vara typ som en 740 lr liknande ingen jävla smart:p, och inte en gti som kostar 25.000 per år.... Men runt 10.000-15.000 max!
Tack för förslagen, har ju kollat iprincip alla volvoar och om de inte blir nått annat kul så satsar jag nog på en 740 eller v70 och jag har inget emot saab men de ser fan inte fina ut, 740 tar ju dem tusengånger om!

Det låter som om det smarta valet är en fyrdörrars bakhjulsdriven V70.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
31 december 2012 ·

Malc97 skrev:
Försäkringen 15k!
Den ska stå på nån av mina föräldrar, inte på mig.
Ska kolla runt på lite bmws oxå!

Nu kastar jag lite smolk även i din bägare med tråkiga fakta samt vad lagen säger om att skriva bilen på någon annan än den huvudsaklige brukaren.
Om du nu har 100k att köpa bil för, varför köper inte du bilen själv istället för att göra ett försäkringsbedrägeri?
Du har uppenbarligen råd att betala försäkring så som det kostar för dig.

Köp en billig bil du kan plåga lite elakt som nybliven körkortsinnehavare som dessutom har en låg försäkringsklassning exempelvis en Volvo 740/BMW 518/Opel Omega osv så slipper du tänka på vad som händer rent praktiskt med din snälla hjälpande förälder
(denne har då gjort sig skyldig till försäkringsbedrägeri vilket faktiskt kan ge fängelse, samt huruvida du kommer att kunna hitta jobb senare, då även du kan bli straffad för försäkringsbedrägeri och detta syns i ditt belastningsregister)
om du nu skulle råka bli inblandad i en olycka och gjort en skenförsäkring som inte ger dig ngn ersättning för skadorna på din förälders bil.

Är det så att du ändå vill köpa en bil som är dyr att försäkra så fråga istället dina föräldrar om dom inte istället kan tänka sig att sponsra dig ekonomiskt med mellanskillnaden istället för att begå ett ganska allvarligt brott tillsammans?
(för ni skulle garanterat inte du och din förälder gå på den lokala ICAbutiken och snatta tuggummi tillsammans som är ett mkt mildare brott)
wink

caromania Forummoderator
31 december 2012 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Malc97 skrev:
Försäkringen 15k!
Den ska stå på nån av mina föräldrar, inte på mig.
Ska kolla runt på lite bmws oxå!

Nu kastar jag lite smolk även i din bägare med tråkiga fakta samt vad lagen säger om att skriva bilen på någon annan än den huvudsaklige brukaren.
Om du nu har 100k att köpa bil för, varför köper inte du bilen själv istället för att göra ett försäkringsbedrägeri?
Du har uppenbarligen råd att betala försäkring så som det kostar för dig.

Köp en billig bil du kan plåga lite elakt som nybliven körkortsinnehavare som dessutom har en låg försäkringsklassning exempelvis en Volvo 740/BMW 518/Opel Omega osv så slipper du tänka på vad som händer rent praktiskt med din snälla hjälpande förälder
(denne har då gjort sig skyldig till försäkringsbedrägeri vilket faktiskt kan ge fängelse, samt huruvida du kommer att kunna hitta jobb senare, då även du kan bli straffad för försäkringsbedrägeri och detta syns i ditt belastningsregister)
om du nu skulle råka bli inblandad i en olycka och gjort en skenförsäkring som inte ger dig ngn ersättning för skadorna på din förälders bil.

Är det så att du ändå vill köpa en bil som är dyr att försäkra så fråga istället dina föräldrar om dom inte istället kan tänka sig att sponsra dig ekonomiskt med mellanskillnaden istället för att begå ett ganska allvarligt brott tillsammans?
(för ni skulle garanterat inte du och din förälder gå på den lokala ICAbutiken och snatta tuggummi tillsammans som är ett mkt mildare brott)
wink

Jag skulle påstå att problemet inte är att dagens ungdomar utnyttjar systemet, utan snarare att deras föräldrar, det vill säga vår generation helt har missat hur man borde agerat som föräldrar. Men det är en annan diskussion.
http://www.existo.se/20060-401200-large/curlingforaldrar-och-servicebarn--en-handbok-i-barnuppfostran.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
A-Dahlgren Dahlgren
31 december 2012 · 450 Inlägg

Finns några billiga volvo s60R ute för runt 100k
dock inte rwd men dem går fint..
Annars så finns ju min som säljs för under 100k smile Också en rolig bil att köra!
den kostar ca 900kr mån och står skriven på mig som är 22 år.
900*7 = 6300kr per år!

Annars kan du titta på tex en vänsterstyrd nissan 200sx s14a tex. kostar väll från 65000-1*****kr
otroligt rolig lek bil som inte är allt för svårtrimmad!

Sedan har du en massa högerstyrda skylines/supra osv.

Malc97
31 december 2012 · 6 Inlägg

Ni som inte har något vettigt att säga kan väll skita i och kommentera?
Skriv ett exmpel på en bil bara o strunta i vad ja tänker göra med den.

Har nu också bestämt mig för en v70! Kompisen säljer en för ett vättigt pris och tjejkörd men tack för hjälpen!

Saab_janne Saabfantast
31 december 2012 · 22 Inlägg

Okej, du kunde ju annars fått en väldigt fin saab 9-5/9-3 för dom pengarna..

Malc97 skrev:
Ni som inte har något vettigt att säga kan väll skita i och kommentera?
Skriv ett exmpel på en bil bara o strunta i vad ja tänker göra med den.

Har nu också bestämt mig för en v70! Kompisen säljer en för ett vättigt pris och tjejkörd men tack för hjälpen!

TyraX
31 december 2012 · 526 Inlägg

Kan ge ett tipps. Audi A4 1.8T "b5" karossen! Billig att äga drar lite soppa och den är rolig att köra smile å den är inte så jävla stor så man vet vart man har den!

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
Bompeman
31 december 2012 · 679 Inlägg

bmw alla gånger!

miatasimon
1 januari 2013 · 57 Inlägg

Bompeman skrev:
bmw alla gånger!

Skulle också säga BMW. Det enda som uppfyller hans kriterier. Ex en BMW e46 318, drar ca 0,7L/mil och har riktigt fin känsla i koppling och låda för att va en familjebil. Det enda jag inte gillar riktigt med dessa är motorns karaktär och hur den känns på sladd. Men man får otroligt mycket mer nöje per liter bensin med en BMW än en V.70 som dessutom drar mer än en 318, däremot har V.70n en väldigt trevlig motor.

Mazda miata "Brum" (1990)
Emilius Avstängd
1 januari 2013 · 1 714 Inlägg

Malc97 skrev:
Ni som inte har något vettigt att säga kan väll skita i och kommentera?
Skriv ett exmpel på en bil bara o strunta i vad ja tänker göra med den.

Har nu också bestämt mig för en v70! Kompisen säljer en för ett vättigt pris och tjejkörd men tack för hjälpen!

Du sökte en billig och rolig bil och köper en V70? Nåväl..

"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Busgrabb Rejsa ?
1 januari 2013 · 2 959 Inlägg

Emilius skrev:

Malc97 skrev:
Ni som inte har något vettigt att säga kan väll skita i och kommentera?
Skriv ett exmpel på en bil bara o strunta i vad ja tänker göra med den.

Har nu också bestämt mig för en v70! Kompisen säljer en för ett vättigt pris och tjejkörd men tack för hjälpen!

Du sökte en billig och rolig bil och köper en V70? Nåväl..

"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Ja och bakhjulsdriven dessutom....förstår inte heller hur det blir en V70 med dom kraven?

Autotech
BMW 335D (2008)
caromania Forummoderator
1 januari 2013 · 9 296 Inlägg

Busgrabb skrev:

Emilius skrev:

Malc97 skrev:
Ni som inte har något vettigt att säga kan väll skita i och kommentera?
Skriv ett exmpel på en bil bara o strunta i vad ja tänker göra med den.

Har nu också bestämt mig för en v70! Kompisen säljer en för ett vättigt pris och tjejkörd men tack för hjälpen!

Du sökte en billig och rolig bil och köper en V70? Nåväl..

"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Ja och bakhjulsdriven dessutom....förstår inte heller hur det blir en V70 med dom kraven?

V70, det självklara valet om kraven är bakhjulsdriven och fyrdörrars.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
kaithan
1 januari 2013 · 70 Inlägg

V70 som första bil? hur gammal är du? 40 bast ?
nä men seriöst köp nå rolig bil tex bmw lr något annat typ impreza smile

Den som inte kommer ihåg det förflutna är dömd att återuppleva det.
johan_dansk
1 januari 2013 · 157 Inlägg

Eller 945 om han vill ha en bakhjulsdriven "V70" tongue

Audi A4 1.8t Quattro
conlerc
1 januari 2013 · 102 Inlägg

Emilius skrev:
"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Haha hallå där? Tror de flesta "killkörda" bilar bör innebära precis samma sak som en "tjejkörd" bil.
Inget säger att killar är bättre än tjejer på att köra bil. Gör om gör rätt!

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
Navkapsel
1 januari 2013 · 4 637 Inlägg

Emilius skrev:
"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Det du skriver stämmer så bra oavsett ålder på ägarinnan, även fast det finns en del undantag.

Senast redigerat av Navkapsel (1 januari 2013)

miatasimon
1 januari 2013 · 57 Inlägg

conlerc skrev:

Emilius skrev:
"Tjejkörd" bör innebära slut koppling, igensotad motor och allmänt sliten och dåligt underhållen,
så det är inget jag hade kollat efter.

Haha hallå där? Tror de flesta "killkörda" bilar bör innebära precis samma sak som en "tjejkörd" bil.
Inget säger att killar är bättre än tjejer på att köra bil. Gör om gör rätt!

Generellt sett så har killar bättre kontroll på bilen men har högre olycksstatistik. Detta var iaf vad jag fick lära mig på riskettan.

Mazda miata "Brum" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang