Utgångsplanen var en helt annan men lite oförutsedda händelser har förändrat allt. Just nu byggs motorn om till 2.3l med en massa godis! Följ gärna projektet och se vad som händer, uppskattar tips och åsikter om allt som sker!
Tjena, såg ditt PM nyss! Mysigt projekt! Angående rattnavet, jag gjorde samma tabbe som du. Köpte fel nav i början. Vet inte om det brister i kommunikation mellan leverantör/tillverkare eller hur det egentligen hänger ihop. Men det där rattnavet är till äldre Evo modeller (4-6 har jag för mig)
Men skit samma, det kit du ska ha heter: NRG Short hub, jag köpte mitt på eBay England eller USA. Kommer inte ihåg. Och där finns det alltså en sån "klämskruv" som nyper runt rattstången likt originalet Här är ett exempel på det du ska ha: http://m.ebay.co.uk/itm/221226054850?nav=SEARCH
Kan alternativt finnas någon återförsäljare här i Sverige, men vet inte om någon tyvärr.
StahlgrenDesign skrev: Tjena, såg ditt PM nyss! Mysigt projekt! Angående rattnavet, jag gjorde samma tabbe som du. Köpte fel nav i början. Vet inte om det brister i kommunikation mellan leverantör/tillverkare eller hur det egentligen hänger ihop. Men det där rattnavet är till äldre Evo modeller (4-6 har jag för mig)
Men skit samma, det kit du ska ha heter: NRG Short hub, jag köpte mitt på eBay England eller USA. Kommer inte ihåg. Och där finns det alltså en sån "klämskruv" som nyper runt rattstången likt originalet Här är ett exempel på det du ska ha: http://m.ebay.co.uk/itm/221226054850?nav=SEARCH
Kan alternativt finnas någon återförsäljare här i Sverige, men vet inte om någon tyvärr.
Lycka till! Med vänlig hälsning, Anton
Tack, har inte blivit så mkt byggande nu under sommaren men de där kommer spara mig tid iaf!
Det som är i görningen är att jag lämnat in bilen och lackerat om motorhuven, framspoilern, vingen och polerat klarglaset på lyktorna. (Detta har jag inga bilder på då bilen för tillfället är skitig och står på bockar) men bilder kommer vad det lider.
Sen så är det även beställt en ny framruta (stenskott) så de gick på självrisken men den va sliten å ful så behövde bytas iaf.
Nu till de som jag faktiskt har bilder på, bromsrenoveringen!!! Jag blev klar med framvagnen idag och jobbar utomhus så är lite beroende av att det inte spöregnar för vissa moment
Först före/efter bilder (får ursäkta för kvalitén då det är mobilbilder)
Innan jag satte igång men efter avfettning och tvätt
Och så slutresultatet! Blev faktiskt rätt nöjd med resultatet med tanke på att allt är slipat för hand och lackat med sprayburk
Demontering
Före efter en lååång tvätt
Slipa
Slipa lite till
Lackera hängandes från tvättställningen
På med dekaler och klarlack
Stålomspunna Goodridge bromsslangar
Snygga än så länge iaf!
Ny bult pin sats och fjäderbrickor
EBC Red Stuff belägg
Fick slipa bort lacken för att dom skulle "glida" fritt. Ett hett tips är att inte dra åt dom två bultarna som håller oket innan beläggen är på plats för de är TRÅNGT! Använd envishet inte våld..
Monterat och klart men när jag satte på däcket så visade det sig att man såg en "metall rand" där jag inte lackerat bromsskivorna. Jag lackade inte för jag ville ha en så tight fit som möjligt.
Men så kunde det ju inte se ut så jag maskerade och lackerade på plats!
Fälgarna hade fått sig lite fula märken så jag slipade ner, lackade över skadorna och sen yt slipade jag hela fälgen och klarlackade om dom.
Och till slut en provmontering med däck (bilen hänger dock fortfarande i luften).
Då va framvagnen och fram fälgarna klara bara bak kvar + en massa luftning
Bilen är påställd och därmed var det dags för en service. Bytte olja/filter, glykol och termostat ( Ralliart 71 graders). Allt såg schyst ut och bilen går som en dröm!