Hej å hå! Inget våldsamt ta-ner-i-småbitar-projekt de här, utan här ska jag visa hur jag fått min rostiga, trötta Amazon på fötter igen, redo å möta vägarna några år till!
Köpte den i höstas, nånstans vid slutet på augusti eller början av september. Köpte den för att den var billig å inte allför långtifrån. Såg en bild på den, och var fullt medveten om att den behövde visst jobb, som omlackering och lite rostlagning. Fick även höra om skicket på telefon, men som vanligt säger varken bilder, samtal eller ens en titt på bilen något om verkligheten. Den var såklart mycket rostigare än jag trodde - säkert mer än ägarn trodde också. Å mycket småjox vare å. Men bilen gick så rent å mjukt rent drivlinemässigt så jag köpte den å tänkte att nåt ska man ju ha å göra i vinter! Så så blev de! Här kommer då bilder från när jag köpte den tills nu när den ligger på kanten mot klar. (för tillfället)
Information kommer mellan bilderna!
Nyss hemkommen!
Å vad dolde sig under den dåliga framskärmen? Såklart väldigt mycket rost!
Inge bilder hur de blev efter rostlagningen tyvärr, men igenfräst blev de, å nya, friska skärmen är på!
Provade lite grafik på den för att förströa tiden lite!
Rost!
Lite rost!
Ingen rost!
Vackert rosthål som var igenspacklat. Vilket verkar vara en perfekt lösning på rostproblem på den här bilen. (hittat spackel överallt där de var hål)
Slängde våldsamt igen det!
Bagaget, la igen en stor bit som saknades!
Rostlagningen klar i å med den här bilden. Som sagt så har jag inte fått kort på allt som gatt rostlagas, men det blev två balkar utbytta, delar av båda skärmkanterna bak, tröskel vänster bak, insida skärm + skärminfästningen på vänster fram, golv båda sidor fram, bagagegolv, sandplåtar bytta, skärmar lagade, dörrar lagade med mera.
Nu är jag inte så duktig på att dokumentera med kamera, men här kommer lite bilder som innehåller spackling och slipning samt målning.
Instrumentbrädan kändes lite tråkig, så passade på att måla den i metallicrött, som resten av inredningen blev målat i, förutom det som blev svart!
Klart! Läckert tyck jag!
Lite 80tals-stuk ville jag ha, så klämde in krossad plysch i hatthyllan!
Sidopaneler
Sportratten fick lite stil med!
Kommer fler bilder från inredningen när den är helt monterad!
Jodå, blod, svett å tårar i detta bygge!
Drog ut en buckla i taket med en eminent hemmabyggd glidhammare!
La igen hålen efter handtaget/skyltbelysningen på bagageluckan
Spacklat klart, vart inte så mycket ändå!
Målning på gång!
Mattsvart blire. Rollad tyvärr, men dels var den rollad tidigare, vilket gör det nästan omöjligt att få nån bra struktur med riktig spruta. Sen är inte garaget jag är i lämpligt stort nog med spruta.
Klar! Typ! Ska sätta på lister å lysen å sånt som gör den helt färdig!
Blir även lite grafik på sidorna eftersom, och kanske nåt mer kul!
Nå detta var allt för den här gången, å i veckan som kommer nu blir det färdigställning tänkte jag!
Längtar till våren! :-)