Angående: Bilträff i Borås nu på lördag.

mr_yeahman Krom-fascisten
14 februari 2013 · 439 Inlägg

Vi håller stående Bilträffar i Borås varannan lördag i brist på andra bilträffar såhär års.
För att det inte skall vara några missförstånd så kollar ni extra noga vad jag skriver här på första inlägget var och när kommande träff kommer att hålla hus.


Träff igen nu på lördag 6 april, kl 19 vid knalleland..

Väl mött.

PS: kom med trevligt humör

fb-grupp: http://www.facebook.com/groups/165568863590795/

Senast redigerat av mr_yeahman (3 april 2013)

killenmac
14 februari 2013 · 94 Inlägg

skall du köra över dem igen menar du xD

//Det var inte jag!
ruben_hawkey
14 februari 2013 · 123 Inlägg

låter interesant ..

mr_yeahman Krom-fascisten
14 februari 2013 · 439 Inlägg

killenmac skrev:
skall du köra över dem igen menar du xD

nje, inte med min fina bil roll

ruben_hawkey
14 februari 2013 · 123 Inlägg

hur många meter konbanekörning blir det ?? antar att det blir inget om det snöer ??

mr_yeahman Krom-fascisten
14 februari 2013 · 439 Inlägg

ruben_hawkey skrev:
hur många meter konbanekörning blir det ?? antar att det blir inget om det snöer ??

Skojar du?! Mer snö, desto roligare.. Handbromsvändningar runt konorna, alternativt bredställ för rwd-bilar.
Visst, kanske inte kommer bräcka några hastighetsrekord i snöyran, men kommer ju endå bli konkörning.

Vi får se hur underlaget blir, kommer endå kunna pyssla med konkörning.

muffl0n Bajsapa
14 februari 2013 · 316 Inlägg

tänkte du dig på viaredsrakan då eller?

mr_yeahman Krom-fascisten
15 februari 2013 · 439 Inlägg

muffl0n skrev:
tänkte du dig på viaredsrakan då eller?

Blir det viared så hade jag ellos i tankarna. Men har även andra platser i borås. Finns en stor plan vid regementet, bredvid avfallsstationen. Dock är det en grind till planen som ibland är stängd, å sen kan planen vara ojämn med gropar.

Sen finns en stor grusplan bakom lidl på hässleholmen. Där man tar avfarten volvo-hulta, över på andra sidan motorvägen, å första vänster.

Anubis
15 februari 2013 · 1 255 Inlägg

Alltid kul med träff fel årstid dock tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
mr_yeahman Krom-fascisten
15 februari 2013 · 439 Inlägg

Anubis skrev:
Alltid kul med träff fel årstid dock tongue

ska ju göra mer än bara frysa. klä dig varmt så e det även ett mindre problem

mr_yeahman Krom-fascisten
15 februari 2013 · 439 Inlägg

Update! Samlingsplats Knalleland utanför mc-donken kl 21!
Eftersom vi inte stannar kvar och fryser utanför donken längre än en halvtimma, så kan ni kolla den här tråden, och fb-gruppen var vi kommer att vara om ni kommer sent.

Senast redigerat av mr_yeahman (15 februari 2013)

Anubis
15 februari 2013 · 1 255 Inlägg

Tror inte så många är sugna på träff så här års vänta till våren så man kan ta ut sommar bilen så blir de nog större intresse.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
mr_yeahman Krom-fascisten
15 februari 2013 · 439 Inlägg

Anubis skrev:
Tror inte så många är sugna på träff så här års vänta till våren så man kan ta ut sommar bilen så blir de nog större intresse.

delvis sant. finns många som är svältfödda på bilträffar såhär års. Tanken är att detta kan bli en stående träff med olika events. vissa  gånger bara träffas å chilla.

Anubis
15 februari 2013 · 1 255 Inlägg

mr_yeahman skrev:

Anubis skrev:
Tror inte så många är sugna på träff så här års vänta till våren så man kan ta ut sommar bilen så blir de nog större intresse.

delvis sant. finns många som är svältfödda på bilträffar såhär års. Tanken är att detta kan bli en stående träff med olika events. vissa  gånger bara träffas å chilla.

Bara chilla är inget för mig de är ju köra som är kul :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
paperboy
15 februari 2013 · 57 Inlägg

mr_yeahman skrev:
Update! Samlingsplats Knalleland utanför mc-donken kl 21!

Hej, tänkte dra ihop en konbanekörnings-event nu på lördag kl 21 i borås. Antagligen sker detta i viaredsområdet, men ej spikat ännu.

mer info och senaste nytt får ni genom att joina å följa vår fejsbokgrupp; http://www.facebook.com/groups/165568863590795/

Tanken är att vi i framtiden skall kunna dra ihop andra event kommande veckor, såsom rena bilträffar där man ställer upp bilarna och snackar med gött folk.
Även maprace osv, samt fler förslag är välkommet.

Men som Pilot-event så hade jag tänkt mig konkörning. roll

Vill också klargöra för admins att jag inte har någon avsikt att anordna några "streetrace", och alla mina påhitt är fullt lagliga.. typ


Update! Samlingsplats Knalleland utanför mc-donken kl 21!

En stark inrådan är att du ringer presidenten för mapteam göteborg innan du beblandar dig med maprace då det är patentsökt koncept.....han har 0709893321 om du vill ringa han. Han heter dennis

Volvo XC60 (2017)
mad_wolf
16 februari 2013 · 21 Inlägg

Nu e det väll så att det e planerat för Borås och inte i göteborg. Då har Mapteam Gbg inte nått med det att göra och hur i hela helvete kan man patent söka något som redan har funnits i flera år och det var ju inte Mapteam Gbg som kom på hur man kör Maprace direkt. Mvh Emil ordförande i Race Community göteborg

Turbo vin låter härligt
BMW E36 325 "Slynan" (1994)
paperboy
16 februari 2013 · 57 Inlägg

mad_wolf skrev:
Då har Mapteam Gbg inte nått med det att göra och hur i hela helvete kan man patent söka något som redan har funnits i flera år och det var ju inte Mapteam Gbg som kom på hur man kör Maprace direkt.

Emil, Ta den biten med Dennis. Vad och hur Mapteam Gbg gör med konceptet dom kör efter numera är numera inte min ensak då jag sedan våren förra året gick ur klubben av personliga skäl. Patentansökning på ett koncept är väl knappast omöjligt så.... Men efter alla bråk som har varit mellan klubbar och enskilda personer som anordnat race tidigare så kan det ju vara lämpligt att man snackar med varandra innan man trampar någon på tårna. Därav mitt inlägg. Men det är ju upp till Mr.Yeahman hur han gör...

Volvo XC60 (2017)
Hamilton
16 februari 2013 · 8 869 Inlägg

Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
paperboy
16 februari 2013 · 57 Inlägg

Hamilton skrev:
Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang


Mvh
Hamilton

Vad får dej att tro att ett Maprace är olagligt?????

Volvo XC60 (2017)
eliszewski
16 februari 2013 · 36 Inlägg

Hamilton skrev:
Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang


Mvh
Hamilton

God dag mina herrar,

Maprace som pratas om är patentsökt och hur långt det är gånget kan ingen svara på i dagsläget. Sen är maprace inte olagligt det skriver även trådskaparen. Att jag lägger mig ii denna tråd är för att slippa de diskussioner som blir när nån gör nått som någon misstycks. Hade maprace vart olagligt så skulle du stängt ner tråden då man inte får göra reklam för olaga event här på sidan.

Jag tyckte bara det vore bra om trådskaparen förde dialog med oss innan han kör, vi förbjuder ingen annan att köra maprace men ser gärna att vi har koll på det då sbf högger oss om nån oseriös ställer till det eftersom vi samarbetar med sbf.

Om någon mer vill lägga sig i eller har några vettiga påståenden så ta kontakt med oss så fixar vi till ett möte hos Mapteam Göteborg och reder ut/diskuterar ev oklarheter...

Tack på förhand

Senast redigerat av eliszewski (16 februari 2013)

The President for Mapteam Gothenburg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang