2542
Sök

märken/modeller på dumpventiler som "kvittrar"

200 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
har tänkt införskaffa en öppen dumpventil men är så förbannat trött på det vanlig dumpljudet
vill ha nått som kvittrar smile nån som vet märken/modeller som gör det? //fredrik

141 Inlägg
21 oktober 2006
Har för mig att HKS SSQV ska kvittra lite men e inte säker.

Bmw 325 e36 Turbo

1 072 Inlägg
21 oktober 2006
Skaffa respons och skit i wg´n big_smile Och kanske ett par utbytes agg.. Blir skönt ljud!

5 710 Inlägg
21 oktober 2006
En avlastningsventil skall INTE kvittra.....då är det fel på den eller så är den felinställd.

MVH Jonas
..............

143 Inlägg
21 oktober 2006
Men dom som kör rally kvittrar på fint. så fel vet jag inte men hårt spännd skulle jag tro?

793 Inlägg
21 oktober 2006
Verkar som om folk bara träffat på den vanliga dumpen som släpper allt i ett. Hks har en fin, men smakar det så kostar det

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

4 571 Inlägg
21 oktober 2006
pulk skrev:
Men dom som kör rally kvittrar på fint. så fel vet jag inte men hårt spännd skulle jag tro?

Responssystem kallas det.
Om man vill lägga ner 4siffriga tal på att få bilen att "kvittra".

200 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
har nu läst igenom ett stort antal trådar om det här och har kommit fram till att det finns mkt åsikter om det .. 40% säger att det finns dumparsomkvittrar ,greddy type r och hks ssqv ska var anågra av dom ..40% säger att det har med responsystem och att dumpen är sönder och eller över/underbelastad (för hårdfjäder) och att det var nått med wastegaten .. resten säger båda sakerna..
har för mig att det fanns några mustycken till hks ventil som gav olika ljud nån som vet nått om det ?

Väghyvel
252 Inlägg
22 oktober 2006
det är turbon som kvittrar ju  när dumpen är för hårtspänd då luften slår tillbaka emot turbon..
sätt på öppet filter hörs det ganska väl  håller med om att det låter häftigt men skulle nog inte rekomendera det..

1 072 Inlägg
22 oktober 2006
Dump kan ni fortfarande ha men ingen WG! Avgastrycket gör att vid gasavsläpp så har man fortfarande fullt laddtryck och därigenom får man kvitterljudet. Men ni får byta agg flertalet ggr.
Respons & slopad WG = dyrt kvitterljud big_smile big_smile

Power by S13
271 Inlägg
22 oktober 2006
Köp ett stort Öppet lufter filter och en återcirkulernade dump och en större Weastegate så blir det ett jävla kvittrande!! blir som i rally wink

/Marcus

Sök