Idag har det hänt grejer!
nu är det inte långt ifrån uppstart!
kvar att göra innan start:
Sätta dit en slang för oljereturen mellan turbo och tråg (köper en slang på måndag)
Sätta dit en 90 graders anslutning uppe på turbon istället för den raka som sitter på bilden (endast för att det inte ska bygga så högt för att inte ta i huven)
Fylla i Motorolja, Glykol, Styrservo olja.
linda downpipe med avgasbandage så jag kan sätta i lambdorna. (Har beställt bandage)
Montera täklocket för wastegate uttaget (har beställt ett)
Bunta fast kabelhärvan så den sitter fast ordentligt men allt är inkopplat så ska bara fästas fast som sagt.
Byta chipet i boxen och sen montera den i bilen (påbörjat)
Sen ska den gå att starta
Den SKA rulla till nästa västerås träff! samt om det är nån annan träff innan
En bild på hur andra sidan av motorrummet ser ut, ska sätta nåt skydd för kabelhärvan där den är skarvad som ni ser på bilden.
kom några regnskurar men denna var värst, kom en del hagel också så det satt stop för meckandet idag
men det gjorde inte så mycket för saknar endå materialet till att fortsätta för tillfället
bevis på att huven går att stänga med som ni ser dock utan olje slangen på kopplad på turbon för då går det inte
men skrev ju ovan hur jag ska lösa det
Ericjacobsons 740 M50B25 som står brevid
Räknar med uppstart nästa vecka då jag har fått tag i allt material jag saknar
Har köpt ett M20 svänghjul av en på PPF som är påväg med bussgods också, i förebyggande syfte då jag räknar med att byta koppling ganska snart eftersom det är original just nu, måste ju prova och se hur mycket original pallar med
Den nya kopplingen blir en 618 tryckplatta och sinterlamell och m20 svänghjulet, beställer det så fort originalet har gjort sitt