Saab 9000 ljudbil projekt m.m

Mitt syfte med detta är att ha en sysselsättning då jag blivit arbetslös :) sedan så är det alltid roligt att kunna köra med en bil man byggt själv ;)
  • 8 Följare
  • 4 189 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 juni 2013
Novva
16 maj 2013 · 8 Inlägg

Har bestämt mig och med hjälp av grannen så ska min 9000 byggas om.

Jag kommer börja med insidan då grannen bygger utsidan på sin egna redan. Då jag älskar ljud så blir det en ljudbil med 3 st 4" högtalare fram, 4 st 6x9" högtalera bak samt en (eller två) 12" basar. Vilket märke jag väljer är oklart men det lutar just nu åt MDS men tips om bättre samt billigare märke tas tacksamt emot smile

Ljud har jag hållt på med förr denna gången så är det dock min egna bil som jag ska bygga med, vägen är lång men med tips och trix ifrån er samt hjälpen jag får av grannen så kommer det bli perfa big_smile

Novva
17 maj 2013 · 8 Inlägg

Fått ditt en hel Saab orginal grill nu iallafall, får försöka hålla den orginal så långt som möjligt förutom ljud och styling förstås tongue hehe

Äntligen fått tag på en baklucka med hel ruta samt katalysator tongue så nu kan den sluta låta illa iallafall. sedan blev jag lite chockad att jag även fick Saabs orginal armstöd som sitter mellan förar- & passagerarstolen, den har man sökt efter länge smile så bygget går vidare, inget förändrat förutom att ljudkablar är införskaffade så nu skall jag börja dra kablar samt göra hål för högtalare smile

Moparracing
17 maj 2013 · 371 Inlägg

Kul detta skal följas ljud byggen brukar alltid vara roliga jobba på och lucka till wink

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Novva
17 maj 2013 · 8 Inlägg

Tackar smile tror det kommer ta en tag men det får ta sin tid det behövs. Ska göra allt ordentligt från början med både isolering osv. vill inte göra någor halvdant wink heheh och har du tips så tar jag tacksamt emot det då det är första ljudbil jag bygger åt mig själv tongue hehehe

Diio
17 maj 2013 · 570 Inlägg

Jag hade skippat 6x9 och kört på antingen 6,5 eller 8"  då dom kommer ge dig bätte ljud smile

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
Novva
17 maj 2013 · 8 Inlägg

absolut, dock så är orginalhögtalarna 6x9" om jag inte har helt fel, så får bli iallafall 2st sådana så man blir av med orginal högtalarna tongue hehe

Novva
5 juni 2013 · 8 Inlägg

Får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen, har haft lite att göra då gängfel upptäcktes efter jag fått av framhjulen tongue

Nu har jag iallafall fått av däcken fram och bytt fälgar, jag har även bytt navet och hjullager vänster fram. Luisi ratt med nav har jag fått in med och det har även satts dit en ny baklucka smile bilder kommer inom kort smile

Diio
5 juni 2013 · 570 Inlägg

gött! mer bilder! smilesmile

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
Novva
5 juni 2013 · 8 Inlägg

Inte kommit till ljudet ännu då vä-framdäck flög av under färd... Gängfel så det sjöng om det tongue hehehe så det har varit mycket plåt arbete hmm

Diio
5 juni 2013 · 570 Inlägg

det är tråkigt men lärorikt! smile

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
Novva
5 juni 2013 · 8 Inlägg

Absolut, innan jag skaffa denna bil så kunde jag ingeting tongue har bara byggt på kompisars bilar. Men jag har lärt otroligt mycket sedan jag köpte denna smile

turboblondie
17 juni 2013 · 154 Inlägg

Projektet stannat upp lite?

Novva
19 juni 2013 · 8 Inlägg

Ja lite då delar saknas. men det kommer gå igång inom en snar framtid smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang