Rösta fram Sveriges snyggaste bil 2013!

OpelP1
22 juni 2013 · 1 412 Inlägg

FLindgren skrev:

OpelP1 skrev:

Vettemannen skrev:
Haha!! Då skulle nog inte V70:n vara med!

/Benny

Amazonen tycker jag har full rätt att vara med i tävlingen då den ser jättefin ut men hur V70:n hamnat där är för mig en gåta. tongue

Grejjen är just det som är problemet. Folk ser bara en bil och dömmer direkt. V70in är ombyggt till bakhjulsdrift och sfro besiktad. Säkert lagt ner 500 000kr på den bilen. Den bilen är säkert med bara för att det är en känd bilbyggare som har gjort bilen.

och det nämdes tidigare om att det inte finns någon snyggt med en 240. har ägaren lagt ner en halv miljon på den ska den lika mycket vara med i tävlingen även fast den inte har samma former som en cuda som bara lagts ner 100 000 kr på.

Corvetten som är med ser bara ut att ha fått en ny lack för 40 000kr. Men den får vara med?
Nä byt jury och öka antalet bilar så blir den tävlingen mycket bättre.

Tävlingen heter ju Sveriges snyggaste bil.

En V70 är inte snyggare för att den är bakhjulsdriven eller sfro besiktad.


Hade tävlingen hetat "bästa bygge" eller liknande så hade jag tyckt som dig att en totalombyggd "trist" bil är mer värd ett pris än en "häftig" som bara fått en ny lack eller liknande.

Senast redigerat av OpelP1 (22 juni 2013)

it_mutt Avstängd
22 juni 2013 · 10 388 Inlägg

FLindgren skrev:

OpelP1 skrev:

Vettemannen skrev:
Haha!! Då skulle nog inte V70:n vara med!

/Benny

Amazonen tycker jag har full rätt att vara med i tävlingen då den ser jättefin ut men hur V70:n hamnat där är för mig en gåta. tongue

Grejjen är just det som är problemet. Folk ser bara en bil och dömmer direkt. V70in är ombyggt till bakhjulsdrift och sfro besiktad. Säkert lagt ner 500 000kr på den bilen. Den bilen är säkert med bara för att det är en känd bilbyggare som har gjort bilen.

och det nämdes tidigare om att det inte finns någon snyggt med en 240. har ägaren lagt ner en halv miljon på den ska den lika mycket vara med i tävlingen även fast den inte har samma former som en cuda som bara lagts ner 100 000 kr på.

Corvetten som är med ser bara ut att ha fått en ny lack för 40 000kr. Men den får vara med?
Nä byt jury och öka antalet bilar så blir den tävlingen mycket bättre.

Det vore väl faen annars när det handlar om Sveriges SNYGGASTE bil?!

Senast redigerat av it_mutt (22 juni 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JourneymanX
22 juni 2013 · 645 Inlägg

Många trevliga bilar här!Nu har jag skickat iväg en röst smile

Constantine
22 juni 2013 · 679 Inlägg

Mommo1990 skrev:

henne_svenne skrev:

lasse_sjoblom skrev:
Åtta americanare och en orginal Amazon och en v70 .... Suck ....ingen av bilarna var snygga

Jag håller verkligen med dig!!

+1

Håller verkligen med er!

horbybonnen
22 juni 2013 · 1 160 Inlägg

lite fattigt att man bara ser en liten bild.skulle varit fler bilder

OpelP1
22 juni 2013 · 1 412 Inlägg

it_mutt skrev:

FLindgren skrev:

OpelP1 skrev:

Amazonen tycker jag har full rätt att vara med i tävlingen då den ser jättefin ut men hur V70:n hamnat där är för mig en gåta. tongue

Grejjen är just det som är problemet. Folk ser bara en bil och dömmer direkt. V70in är ombyggt till bakhjulsdrift och sfro besiktad. Säkert lagt ner 500 000kr på den bilen. Den bilen är säkert med bara för att det är en känd bilbyggare som har gjort bilen.

och det nämdes tidigare om att det inte finns någon snyggt med en 240. har ägaren lagt ner en halv miljon på den ska den lika mycket vara med i tävlingen även fast den inte har samma former som en cuda som bara lagts ner 100 000 kr på.

Corvetten som är med ser bara ut att ha fått en ny lack för 40 000kr. Men den får vara med?
Nä byt jury och öka antalet bilar så blir den tävlingen mycket bättre.

Det vore väl faen annars när det handlar om Sveriges SNYGGASTE bil?!

Jag kände så också.

Det är ju som att anmäla Göran Persson till Miss Universum för att han har varit statsminister. big_smile

Streetfreak
22 juni 2013 · 693 Inlägg

Jag röstar helt klart på Ford -50 som var utställd på elmia i år

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Bierstube
22 juni 2013 · 616 Inlägg

Det har påpekats att stilen på de representerade bilarna är ganska enformig. Det håller jag med om. Jag tror att det är så att det är Bilsport Classic som arrangerar tävlingen och väljer ut finalisterna efter deras smak. Och i den tidningen dominerar ju äldre, amerikanska bilar. När Bilsport å andra sidan delar ut titeln "Årets bygge" är representationen som störst bland bilar som förekommer i den tidningen. Styling, prestanda, retro och stance bland annat. Det tror jag kan vara förklaringen till att urvalet av bilar ser ut som det gör år efter år i den här tävlingen.

Att även folk tycker olika är roligt och forumet är ju till för att man ska diskutera. Jag föredrar, som sagt, själv europeiska bilar (gärna retro) med performance, stance, finish mm. V70:n och Cudan var de enda bilar som föll mig i smaken bland de uttagna. Båda modellernas formgivning tilltalar mig, dessutom har de fått häftigt stuk, grym prestanda och fantastisk finish. Cudan är dock sannolikt min favoritmodell när det handlar om muskelbilar och jag kan liksom identifiera mig med stilen på ursprungsmodellen. 70-, 80- och 90-talsbilar brukar jag föredra. Blir det äldre så är det inte riktigt min stil.

it_mutt Avstängd
22 juni 2013 · 10 388 Inlägg

Bierstube skrev:
Det har påpekats att stilen på de representerade bilarna är ganska enformig. Det håller jag med om. Jag tror att det är så att det är Bilsport Classic som arrangerar tävlingen och väljer ut finalisterna efter deras smak. Och i den tidningen dominerar ju äldre, amerikanska bilar. När Bilsport å andra sidan delar ut titeln "Årets bygge" är representationen som störst bland bilar som förekommer i den tidningen. Styling, prestanda, retro och stance bland annat. Det tror jag kan vara förklaringen till att urvalet av bilar ser ut som det gör år efter år i den här tävlingen.

Att även folk tycker olika är roligt och forumet är ju till för att man ska diskutera. Jag föredrar, som sagt, själv europeiska bilar (gärna retro) med performance, stance, finish mm. V70:n och Cudan var de enda bilar som föll mig i smaken bland de uttagna. Båda modellernas formgivning tilltalar mig, dessutom har de fått häftigt stuk, grym prestanda och fantastisk finish. Cudan är dock sannolikt min favoritmodell när det handlar om muskelbilar och jag kan liksom identifiera mig med stilen på ursprungsmodellen. 70-, 80- och 90-talsbilar brukar jag föredra. Blir det äldre så är det inte riktigt min stil.

Ja, fast då går du ju trots det på vad som faller dig i smaken, vad du tycker är snyggt, vad som -ser- bra ut i dina ögon. Och det anser väl jag vara hela grejen när man ska rösta på "snyggast bil".

- - - - - - - -

Det jag menade med mitt tidigare inlägg var; det är väl fullkomligt skit sak samma om så det spenderats hundratusentals kronor på den, då det fortfarande handlar om den -snyggaste- bilen. För min del hade ägaren till volvon fått spendera miljoner kronor på den, o i min värld hade den fortfarande varit "en ful bil".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TLO
22 juni 2013 · 1 062 Inlägg

Bättre att inte lägga röst alls då man inte har bättre startfält. Finns många jänk som håller högre nivå, och hur man ens kunde ha med en V70?

Förr var en prisbelönt bil, en speciell bil i kanonskick, numera delas det ut lite hejhoppsan tycker jag.

"You Go, we go!"
Bierstube
22 juni 2013 · 616 Inlägg

Absolut. Jag hoppas du inte missförstod min erkänt dåliga poäng. Jag påpekade ett antal faktorer som brukar känneteckna de bilar jag gillar och vad jag värdesätter när jag gör en bedömning. Vid denna omröstningen får man gå på ett första intryck om man inte haft förmånen att studera bilarna mer noga tidigare. Lyckligtvis har jag sett mina två favoritbilar av de tio live, de övriga åtta är jag inte intresserad av. Det kan jag se redan på de små bilderna, inte stilen och inte modellerna.

Jag förstår precis hur du menar och jag håller med dig i sakfrågan. Att det faktum att mycket pengar och arbete är nerlagt på en bil inte per automatik behöver betyda att jag gillar den. Dock gillar jag som sagt modellen V70 och på alla sätt stilen den här bilen är byggd i, pengarna bakom spelar ingen roll i det fallet men jag gissar på att det kostat. Hur som helst tycker jag verkligen om resultatet. I mitt fall, om du vill ha ett exempel, skulle det kunna vara en Dacia med krims krams-lack i hundra olika färger som jag inte kunnat gilla oavsett hur mycket pengar som ligger bakom. Det handlar för mig alltså till stor del om - bilmodell och stil.

longcat
22 juni 2013 · 357 Inlägg

Constantine skrev:

Mommo1990 skrev:

henne_svenne skrev:

Jag håller verkligen med dig!!

+1

Håller verkligen med er!

måste lägga en +1 här med,
Sveriges snyggaste bil och så är det bara gamla as, en volvo och en vette?
lite mer variation bland olika byggstilar skulle vara bra här.

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Audi_powah
22 juni 2013 · 1 515 Inlägg

longcat skrev:

Constantine skrev:

Mommo1990 skrev:

+1

Håller verkligen med er!

måste lägga en +1 här med,
Sveriges snyggaste bil och så är det bara gamla as, en volvo och en vette?
lite mer variation bland olika byggstilar skulle vara bra här.

+10!!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
johan_dansk
22 juni 2013 · 157 Inlägg

En fråga till Vettemannen, som verkar ha sett Cudan näääära håll; vet du vad det är för profil på däcken? Fram ser ju ut som cykeldäck, och bak ser det bara lite bättre ut.. tongue Men den är ju snyggast ändå!!

Audi A4 1.8t Quattro
Knugcab
22 juni 2013 · 5 111 Inlägg

Ford 50an för mig.
Gillar kustombyggen i gammal god stil och denna har fint flyt i linjerna.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Streetfreak
22 juni 2013 · 693 Inlägg

Håller med, Ford 50:an är kopia på ett klassiskt Barris bygge

Senast redigerat av Streetfreak (22 juni 2013)

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2013 · 14 079 Inlägg

johan_dansk skrev:
En fråga till Vettemannen, som verkar ha sett Cudan näääära håll; vet du vad det är för profil på däcken? Fram ser ju ut som cykeldäck, och bak ser det bara lite bättre ut.. tongue Men den är ju snyggast ändå!!

Äh, tänkte inte så mycket på däckprofilen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
johan_dansk
22 juni 2013 · 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

johan_dansk skrev:
En fråga till Vettemannen, som verkar ha sett Cudan näääära håll; vet du vad det är för profil på däcken? Fram ser ju ut som cykeldäck, och bak ser det bara lite bättre ut.. tongue Men den är ju snyggast ändå!!

Äh, tänkte inte så mycket på däckprofilen!

/Benny

Okej, men om någon vet, så dela gärna med er! Jag tycker det ser lite smalt ut om man ska ha 700 kusar wink

Audi A4 1.8t Quattro
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2013 · 14 079 Inlägg

longcat skrev:

Constantine skrev:

Mommo1990 skrev:

+1

Håller verkligen med er!

måste lägga en +1 här med,
Sveriges snyggaste bil och så är det bara gamla as, en volvo och en vette?
lite mer variation bland olika byggstilar skulle vara bra här.

Nja....två vettar var det väl. En 68:a och en 02:a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
OpelP1
22 juni 2013 · 1 412 Inlägg

Vettemannen skrev:

longcat skrev:

Constantine skrev:
Håller verkligen med er!

måste lägga en +1 här med,
Sveriges snyggaste bil och så är det bara gamla as, en volvo och en vette?
lite mer variation bland olika byggstilar skulle vara bra här.

Nja....två vettar var det väl. En 68:a och en 02:a.

/Benny

68:an klassas väl antagligen in som "gammalt as" av folket som gillar nya bilar.

Senast redigerat av OpelP1 (22 juni 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang