Fan så skoj att få lite följare så snabbt
Fortsätter mina äldre uppdateringar med en bild på bilen innan grill och ögonbryn.
Jorå, renare än snö serru.. I samma veva som ögonlocken åkte på hittade även grillen från realcar efter mycket om och men hem. Beställningen på grillen gjordes den 28/3 och efter fyra miljoner mail fram och tillbaka så damp grillen slutligen ned den 24/4 med en duns, den utlovade t-shirten som jag skulle få som kompensation för allt strul behöll dom dock
Notera hur ren och fin bilen blev med nya saker på
Vidare fick sig bilen nya lampor invändigt då allt byttes till led, en standard uppgradering som jag gör på alla bilar jag har att göra med
Även skyltbelysning, positionsljus och dimljus har nu fått samma behandling.
I samma veva tyckte någon att det var skoj att kladda min fina bil full med stygga klistermärken, jag skyller på min son Hampuz och levererar här en kavalkad av tackyness! Håll till godo
)
Ok, inte min mest briljanta ide någonsin men jag hade på känn att det skulle sticka i en hel drös människors ögon så jag tänkte, f*ck it! Jag kan dock meddela alla som vid det här laget gråter blod att allt är ok nu, bilen är avsminkad och clean men mer om det framöver.
Jag har alltid hatat krom, jag förstår mig inte på det alls, krom lister här, krom detaljer där, ok om man är en skata men inget för mig där av nästa projekt: dippa allt krom på bilen svart. Nu är det tack och lov inte så speciellt mycket krom på bilen från start, listerna runt fönsterna och grillen har dom dock bestämt sig för att våldta med krom.
Då man inte alltid tänker efter före så att säga så körde jag på att maskera allt och sätta igång, hade jag istället tänkt till (vilket ibland visar sig svårt) så skulle jag ha...
...tagit av listerna först och sparat mig en jävla massa tid i maskering, och fått ett bättre resultat från start, men shit happens eller vad säger man
Nu visade det sig att jag fått plasti-dip's måndags flaska så första försöket vart inte mer än tonat vilket resulterade i att jag fick ta bort allt, köpa en ny flaska och testa igen:
Listen till höger är andra flaskan 6 lager och till vänster första flaskan 6 lager.
När jag ändå höll på så tänkte jag att spoilern på stötisen bak som sett bättre dagar skulle få sig lite färg också men var lite skeptisk då jag inte ville att den skulle bli "udda" eftersom att allt annat är blekt, men jag testa iallafall.
Innan: blekt och ful..
Efter: svart som natten o skitsnygg! Vart bra, ska göra resten av plast listerna framöver.
Racebil skrek dom och jag lyssnade, en beställning senare och broms oks färgen från foliatec ringde på dörren. Vita skulle oken bli var tanken. Efter ett par timmars krångel med att få upp bilen på pallbockar då vi inte hade någon vanlig domkraft och luftbälgen var för hög men samtidigt för låg så skulle det rengöras broms ok.
Med nya stålborstar i högsta hugg och motivationen på topp drog jag igång, ca 33 minuter senare dippade motivationen något och jag var på väg att slå eld på bilen då INGET hänt. Under hela tiden står farsan och fnittrar i bakgrunden och jag frågar till slut vad det är som är så jävla kul. Det visar sig då att han har en trissa till luftslipen med stålborste på
BOOM sa det och allt var klart och rent på typ 5 minuter. Kul gubbe det där..
Blandade färgen och här följer några av mina tankar under själva målningen:
-Måste måla snabbt som fan.
-Satan, färgen kommer inte räcka.
-Satan va kladdigt detta var.
-Helvete.
-Stelnar färghelvetet nu skjuter jag någon!
-Fan detta kommer se ut som skit.
-Ingen färg på skivorna my ass, jag målar va fan jag vill.
Vart hyfsat i slutändan.
Sedan gick det ett tag då pengarna var lite av en bristvara, servicen vart iaf gjord med nöd och näppe och när allt såg som mörkast ut kände jag att lite spontanshopping skulle göra susen, sagt och gjort.
Ett par dagar senare hämtades det ut ett stycke 3" midpipe med racekat, feritta 2.5" halvsystem samt ett luftfilter från posten.
Efter att alla mina kontakter med lyft fallit igenom så återstod endast ett alternativ, att köra upp bilfan på farsans ramper som används när man sätter en bil i riktbänken, dom lyfter typ 20 cm så gott om utrymme bjöds det inte på men vad gör det, är ju bara två äpplen lång ändå se det fick gå. Att få upp skiten var relativt smidigt, inget som satt fast eller var sönderrostat när vi skulle ta ner det gamla och det nya passade ihop som handen i handsken
Dessvärre har jag inga bilder under bilen då vi var absurt stressade (Kungen av nynäs var bara timmar bort) så när allt vart klart drog vi ut och blev besvikna, mer orr, massor av orr va vad jag hade väntat mig, fick purr
Därför är nu ett av kommande projekt att ta bort ressonansorn och se om det gör någon skillnad.
Sedan skulle bakljusen våldtas med lite toning, fick ett par flaskor plasti-dip smoke av TDRacing (som förövrigt sponsrat med nästan all plasti-dip och vinyl) och börja härja vilt!
Maskerat allt (typ), jag hatar att maskera, varför kan dom inte bara uppfinna en sprayburk som inte dammar så in i helvete? Sprayburkar och potatisar är mina riktiga nemesis, vi kan skicka folk till månen, vi kan bota cancer, vi kan få svart hår vitt men vi kan fan inte ta fram en färdigskalad potatis? Hur fan kommer det sig??
På med fjorton miljoner lager smoke och här är resultatet, matt. Bra skit. Men nu i efterhand börjar dom matta bakljusen växa på mig, tycker dom är lite skönt egna liksom
Så bjuder jag på en bonusbild: