de är så att jag har en 850R -96a med autotech steg 3 chipp och 3" hela vägen. dock så är de så att när jag gasar fullt på 2an så går den upp till ungefär 1,2kilo och snabbt ner till 0,6-0,5 sedan upp till 1,0-1,2 igen, även ostabilt/svajjande på dem andra växlarna (3an,4an och 5an) kontaktade autotech och han sa till mig att jag skulle montera en pysventil istället för magnetventilen då han trodde att de va den som ställde till de. sen har jag hört att pysventil kan skada motorn, smälta kolvar osv. känns riskabelt att montera en när man ser att många säger att de skadar motorn. Sen har de en stor betydelse om man kopplar en pysventil på en bil som är original i motor och en som är chippad med tanke på bränsle och tändning ändras när den är chippad om jag inte har hört fel. någon som har erfarenhet av pysventil, eller kan komma på va de skulle vara för fel annars på den?
Låter som magnetventilen, visst du kan köra med pysventil istället, men va noga med att den är ställd på rätt laddtryck, och inte sitta och höja laddtrycket med den hela tiden för att din polare körde ifrån dig, blir bara onödigt dyrt då
de e så asså, biltema har en pysventil för 159kr, något o rekomendera? eller ska man köpa bättre grejjer? har man lite sunt förnuft så ska man nog kunna låta bli o pilla upp laddet för mycket, runt 1,2 -1,3kilo? eller va är lagom o va håller den för?
ofta skruvar dessa billiga varianter av pysventiler upp sig själv, så satsa på en lite dyrare, autotech har en i aluminium som jag själv kör på, kostar runt 600kr, då får du även med monteringstillbehör som slangklämmor o dylikt.
jaha okej, så de ska inte vara några problem alls om jag kopplar in en sån, vad jag har fått info om så ska man ta röd och gul slang från magnetventilen till pysventilen, stämmer de? pluggar man magnetventilen sen då eller? så 1,1kilo är lagom, vet inte riktigt va autotechs steg 3 chipp har för ladd, men inte mer än 1,3 har jag hört!
jaha okej, så de ska inte vara några problem alls om jag kopplar in en sån, vad jag har fått info om så ska man ta röd och gul slang från magnetventilen till pysventilen, stämmer de? pluggar man magnetventilen sen då eller? så 1,1kilo är lagom, vet inte riktigt va autotechs steg 3 chipp har för ladd, men inte mer än 1,3 har jag hört!
det funkar kanon, den orkar ju hålla laddet stabilt, så slipper du svajjande.
jag är inte helt säker på hur dom satt, kan dock gå ut och kolla vid behov , magnetventilen kan du bara låta ligga i motorrummet .
tror du ska ligga runt 1.1 max 1.2, med steg 3, 1.3 och över är nog lite riskabelt för stakarna.
jaha okej, så de ska inte vara några problem alls om jag kopplar in en sån, vad jag har fått info om så ska man ta röd och gul slang från magnetventilen till pysventilen, stämmer de? pluggar man magnetventilen sen då eller? så 1,1kilo är lagom, vet inte riktigt va autotechs steg 3 chipp har för ladd, men inte mer än 1,3 har jag hört!
det funkar kanon, den orkar ju hålla laddet stabilt, så slipper du svajjande.
jag är inte helt säker på hur dom satt, kan dock gå ut och kolla vid behov , magnetventilen kan du bara låta ligga i motorrummet .
tror du ska ligga runt 1.1 max 1.2, med steg 3, 1.3 och över är nog lite riskabelt för stakarna.
jaha okej, så de ska inte vara några problem alls om jag kopplar in en sån, vad jag har fått info om så ska man ta röd och gul slang från magnetventilen till pysventilen, stämmer de? pluggar man magnetventilen sen då eller? så 1,1kilo är lagom, vet inte riktigt va autotechs steg 3 chipp har för ladd, men inte mer än 1,3 har jag hört!
det funkar kanon, den orkar ju hålla laddet stabilt, så slipper du svajjande.
jag är inte helt säker på hur dom satt, kan dock gå ut och kolla vid behov , magnetventilen kan du bara låta ligga i motorrummet .
tror du ska ligga runt 1.1 max 1.2, med steg 3, 1.3 och över är nog lite riskabelt för stakarna.
Jag kör 1.5 utan problem!!
Gjorde jag med i sex månader sen hade jag inga stakar kvar
Som Neco säger har Autotech en riktigt bra pysventil kör själv med den