Skaffat mig en ny bil utav en bilmekaniker i trakten:D
Han och hans vän la ner över 30000 på denna bilen 2 år sedan, sen k*kade larmet ur, elfel i databox, så bilen blev stående. Nu efter 1,5år och med vintern på tröskeln så behövdes det plats på garageinfarten och bilen skulle skrotas.
Vi testade att starta upp bilen, med starthjälp från ett annat batteri så startade bilen direkt och jag märkte ganska snart att det var lite skillnad på den här bilen och min egna 9000 2,0T, 270hk var det visst i detta objekt som de tänkt skrota.
Fick frågan om jag ville köpa den för skrotpengen, lätt val så nu står den på min garageinfart istället och väntar på kärlek.
Det som ska göras med bilen är:[ ]Byta fjädrar ifram.
[ ]Nya bromsslangar
[ ]Nytt avgasrör från kat.
[x]Nytt batteri - 2013-12-03
[x]Klarlacksläpp, repor och bubblor i lack ska göras iordning.
[ ]Saknas glödlampor
[/]Fräscha upp överlag.
[/]En ordentlig service. Vätskebyten, filter osv
[ ]Ocean Fashion White med lågprofilsdäck.
Som en fattig student och bilägare utav nu 2 bilar så är det ju inte så att jag har några pengar till att köpa in alla dessa grejer, så framtills dess kommer det inte hända mycket med projektet.
Tar tacksamt emot tips på vart billiga men högkvalitativa delar finns att köpa! Skriv gärna i ett svar på tråden eller ett PM!
Har ni roliga projekt igång så följ mitt så följer jag erat, motivationshöjande!
Inköpslista:*Gasfjädrar till huven (Biltema) 199kr/st
*Bromsslangar 192kr/st (Speedparts)
*Fjädrar fram 780kr (Speedparts)
[ ] -
inte påbörjad punkt.[/] -
påbörjat men inte färdigt.[x] -
avklarad punkt!FÖLJ GÄRNA!