Nu flyttas fokus till den nya bimmern kanske någon uppdatering om en sleten firebird men mest e36 har fälgar liggandes som ska se om de passar och lite andra saker på g.
Lägger Fokus på E36an i denna tråden just nu se längre ner för mer info vad som är planerat.
Tänkte dra igång en tråd på denna bilen också då jag redan har en på min jetta (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278169) Då jag vill hålla trådarna mer fokuserade på en bil var. Det som är planerat är att byta ut lite detaljer på bilen till att börja med och få i ordning den lagom tills BoS träffen på Mantorp i maj. Uppdateringarna kommer gå lite långsamt just nu då första prio är Jettan men det kommer hända saker på denna med. Börjar med lite bilder.
Dagen efter jag köpte den
Första jag gjorde på den var att byta ut skyltbelysning och angeleyes till Led Har bara bild på angeleyesen.
Så till sist efter mycket om och men så har mitt paket äntligen hittat fram från Taiwan via Tyskland sedan Stockholm sen till mitt hus tillbaka till Stockholm för att klistra på en lapp så att det skulle komma till mitt jobb istället för hem då jag inte är hemma mitt på dagen. Det blir bara en bild då jag inte hade kameran med mig samt att man vara ivrig att få montera.
Svarta njurar. Gör oerhört mycket tycker jag. (Bättre bild på angel eyesen)
I fredags när man hade lite tid över fick det bli en "muffler delete" och oerhört stor skillnad på ljudet men inte irriterande vid vanlig körning.
Passade på att införskaffa ett snyggare slutrör som fyller ut hålet i stötfångaren. Blev riktigt bra om jag får säga det själv. på återseende tjolahopp.
Har beslutat mig för att sälja bmwn då jag har hittat andra projekt jag vill prova på kommer inte överge bmw helt men kommer lägga fokus på något helt annat och nytt för mig.
Då vart bilen såld. Har införskaffat mig en e36 touring som jag ska ha istället samt letar efter nytt projekt inom en kategori som är helt främmande för mig.
Då var det dags att sakta starta ett nytt projekt denna gången blev det en E36 touring. Har sett folk som tycker de är svinfula men det tycker inte jag. Kommer väl göra det standardiserade ändringarna så som m paket och andra fälgar, kommer inte toksänka med coilovers och tyrestretching utan lite mera lagom sänkfjädrar (till att börja med). Har lite grejor liggandes som ska på i framtiden. Har fixat lite saker redan men inte tagit några bilder på det. Här kommer lite bilder.