Efter att ha varit intresserad av ljud i princip hela mitt liv så blev det dags att bygga ljudbil, en Audi A3.
Eftersom jag fortfarande går i skola så har det tagit en stund att fixa fram allt men nu har jag till 99% allt jag behöver.
Det jag ska använda mig av är:
*4st ES15 b2 audio basar
*2st GAS pro 2000D slutsteg
*Alpine CDE-178BT huvudenhet
*50mm2 kabel överallt
*1st 280CCA b2 audio batteri
*1st 4power 100ah batteri
*4st 6" portar
*2st lådor, 206.5 liter vardera (liggandes)
*124 ark silent coat 2mm/4mm (kommer mer)
*En hel del säkringar och andra tillbehör
Jag har tänkt att göra allt så seriöst så möjligt för en "nybörjare" som mig. Så har därför plockat ner 90% av all inredning och dämpat med silent coat både 2mm och 4mm.
Tror inte mer än 50% kommer tillbaka då baksäten och inredningen över hjulhuset inte får plats.
Har fått
sjukt mycket tips och hjälp ifrån BRL i Trollhättan med detta bygget.
Då jag har 4st 15" basar så tyckte dom att det var bäst att jag körde med 2 lådor istället för en. Vardera på 206,5 liter med 2st 6" portar var. I lådan ska det vara ett "kors" med rundstav och trekantslist ska sättas i alla hörn.
Polysterplast med sand i ska också vara runt i hela lådan.
Ville först ha en "basvägg" men allteftersom märkte jag att det inte fanns plats nog så fick helt enkelt bli att ha liggandes lådor.
Lådorna bygger jag i dubbla 12mm MDF.
Har än så länge inte köpt något frontsystem eftersom jag inte riktigt vetat vad jag ska ha och att jag prioriterade allt för basarna först, kommer dock inom någon vecka.
Planen med detta bygget är att spela riktigt riktigt högt och att åka runt på så många träffar jag kan i vår/sommar/höst, den första bli antagligen elmia!
Kommer uppdatera med bilder och skriva en hel del då jag sysslar ganska mycket med detta för tillfället!
Kom gärna med tips om ni kommer på något, alla förslag är välkomna!