Volvo v70 2.4t -00 el-fel hjälp!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 februari 2014 · 13 791 Inlägg

Nilsson10 skrev:
Det stod abs fel innan bara! Men nu har jag inte kollat! När jag nolla bilen förra gången med så slockna allt förutom abs lampan! Och sen när boxen vart lagad så slockna allt!  Men har kollat generatorn som föreslogs innan och den visar 14v så den är ok! Och batteriet visade 12.4 v när bilen av avstängd!

fast om du läser ut felkoderna så får du reda på vad den varnar för.
meningslöst att byta saker fram och tillbaka utan att ens veta vad det är för fel

den sätter felkoder på pumpen om den är paj tex även batterispänningen ser man om den är för låg
med en riktig felsökning grejer så kan man köra pumpen och alla ventiler

då märks det rätt tydligt ifall att det är något problem med abs enheten

kan vara så enkelt att den var dåligt lagad bara...så den gav sig igen.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Nilsson10
15 februari 2014 · 313 Inlägg

Growe skrev:

Nilsson10 skrev:
Det stod abs fel innan bara! Men nu har jag inte kollat! När jag nolla bilen förra gången med så slockna allt förutom abs lampan! Och sen när boxen vart lagad så slockna allt!  Men har kollat generatorn som föreslogs innan och den visar 14v så den är ok! Och batteriet visade 12.4 v när bilen av avstängd!

fast om du läser ut felkoderna så får du reda på vad den varnar för.
meningslöst att byta saker fram och tillbaka utan att ens veta vad det är för fel

den sätter felkoder på pumpen om den är paj tex även batterispänningen ser man om den är för låg
med en riktig felsökning grejer så kan man köra pumpen och alla ventiler

då märks det rätt tydligt ifall att det är något problem med abs enheten

kan vara så enkelt att den var dåligt lagad bara...så den gav sig igen.

Ja okej! Tvivlar på att boxen är dålig för han bytte alla kall lödningarna! Men sen har jag bara sökt med felkoder genom en app på mobilen och den kan man inte kolla så exakt på men! Måste lämna in han så jag kan få ut exakt!

jaka54
16 februari 2014 · 5 832 Inlägg

Hej!
Du har för låg spänning på batteriet! Du ska ha /bör ha minst 12,6-13V direkt efter du stannat motorn.

Nilsson10
16 februari 2014 · 313 Inlägg

Jaha! Ja få kolla upp de dära! Ska in på felsökning med han i morn! Så ska skriva in här vad datorn säger sen!

Nilsson10
21 februari 2014 · 313 Inlägg

Nu är bilen fixad! Felena va. Trasig abs krans, trasig abs givare, och trasig abs styrbox.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang