Fick med coilovers till bilen jag köpte förra året.
Nackdelen var att dom såg ut som stryk, läkte olja.
Stängerna var fulla med jack, packningarna var helt slut osv.
Så beslutade mig att renovera dessa samt inte köpa färdiga stänger, utan jag svarvar dom själv.
Ser det som en utmaning samt en lärande process.
Ni får ha överseende med den taskiga kvaliteten på bilderna, min kamera är gammal
Kan väll börja med o kasta upp lite bilder på hur det såg ut.
Som sagt väldigt slitet och i dåligt skick. Ksport är väll inte direkt kända för kvalitet.
Dessa skickades även på blästring.
Och här har jag fått tillbaka dom.
Beställde även hem 20mm kolvstång, skulle ha 3 meter. Så hade jag extra om jag skulle göra bort mig, men konstigt nog fick jag hem 6 meter för samma pris.
Här har jag lagt 1 lager grund samt 1 lager lack på några utav bitarna.
Och här har alla muttrar samt fjädrarna fått grund, 2 lager lack samt 2 lager klarlack.
Även plattorna som håller fjädern på plats är färdig lackade. bild på ena (dom har märken i sig ja, men inget o göra åt)
Tyvärr hade jag tagit hem för lite färg för o lacka alla delar med 2 lager. så just nu väntar jag på att den ska komma hem. sen ska resten få ett till lager samt klarlack.
Påbörjat göra en stång.
Resultatet
Att svarva stången var inte speciellt svårt eller tidskrävande. det var nästan värre med att borra igenom stången. då det är 3 olika storlekar.
4mm, 6mm samt 6.7 mm men det löste sig och jag är nöjd med resultatet.
Glömde ta kort när jag hade gängat utsidan.
Detta är så långt jag har hunnit just nu iaf. men mer kommer att komma mot slutet av veckan.