hej hej tänkte starta en tråd på bubblan min som ska göras om så den ser äldre ut än den är. på grund av att jag tycker bubblorna är bra mycke snyggare om man backar några år. vissa saker kommer förbli original för att en del saker är snygga som de är. så kommer bli lite blandning mellan årsmodellerna. ska försöka få den så låg som möjligt men ska ju samtidigt gå o köra med den.
här kommer två bilder på bilen innan jag gjorde något. kommer köra utan stötfångare o lister om nån undrar:)
tänkte jag skulle slänga in många bilder ikväll! har ju gjort en del innan jag startade tråden så slänger in gamla bilder på det jag gjort:) men det fortfarande sjukt mycket kvar o göra på projektet så häng med o se vad som händer med bubblan!
en motorlucka från en 62a köptes från en blocket annons
lite småkassa bilder menmen slipade motorluckan plåtren
slipade även höger framskärm plåtren på grund av sprutspackel blåsor över hela skärmen
stötdämparna bak va rostiga o fula men efter blästring så blev de som nya
skrapade bort underredsmassa från alla hjulhus! har tyvärr bara denna bild när halva vänster bak e skrapat!
målade sedan alla hjulhus med rostskyddsgrund
har glömt o säga exakt varför jag började bygga om bilen till äldre look jo vi hade en huv från en 58a ståendes som jag provade på bilen o den satt perfekt typ så då tog jakten efter frontplåt o skärmar igång men tog en stund innan jag hittade det men nu har jag ju hittat alla delar till en gammal front har svetsat igen listhål o hålen för handtag på bagageluckan
bilen verkar vara förvånansvärt befriad från rost.
Nee den är inte så rostig det var bara 2 hål under baksätet som lagades samtidigt som frontplåten svetsades dit Bilen har ju inte varit vinterkörning på jättelång tid så det förklarar nog lite!
bilen verkar vara förvånansvärt befriad från rost.
Nee den är inte så rostig det var bara 2 hål under baksätet som lagades samtidigt som frontplåten svetsades dit Bilen har ju inte varit vinterkörning på jättelång tid så det förklarar nog lite!
Min hade inte varit vinterkörd (och inte sommarkörd heller för den delen) på typ 20 år, och den var mer hål än bil
tyckte att fälgkanten bak va lite väl mesig så tog med de till skolan o satte kapen i dem:)
efter lite färgborttagning på baksidan så börjar kromet komma fram:) hade en jäkla tur att det va fint krom på baksidan:)
centrumen tillbaka o riktade
tyckte inte riktigt om den guldiga färgen o eftersom jag pluggar till billackerare så passade jag på att lackade om dem i mörksilver med pearl i vilket jag tycker blev 1000 gånger snyggare
nya blanka skruvar köptes även pearl effekten syns verkligen när man sätter fälgarna i solen