Volvo 850 -96 fel på kamrem?

Forzzell
21 maj 2014 · 57 Inlägg

Hej,

jag har ett märkligt fel på bilen. Jag är inte så bra på att förklara så jag länkar till ett klipp istället. Kanske säger mer än ord. Jag vänder mig till er kunniga bilfantaster i hopp om att någon kanske varit med om detta förr och tipsa mig om vad det kan vara.

Tack på förhand!

http://youtu.be/Y78AVoThEPs

Klippet är filmat med en Iphone, så jag ber om ursäkt om det är dålig kvalitet.

/Patrik

You'll Never Walk Alone
JonasCarlsson86
21 maj 2014 · 302 Inlägg

kass länk

240bns
21 maj 2014 · 1 008 Inlägg

Det där är AC-kompressorn som slår till och från, antagligen börjar magnetkopplingen på kompressorn bli sliten så den inte orkar dra riktigt, därav att den drar och släpper nästan på en gång, det klickljud som hörs när magnetkopplingen drar antyder också på detta, iaf om det klickar lika högt i verkligheten som på filmklippet.
Det kan också börja lite dåligt med köldmedium i den.
Du får kontakta någon mekaniker/verkstad som sysslar med AC så borde det gå att fixa till smile

Forzzell
21 maj 2014 · 57 Inlägg

Tack för hjälpen, trodde inte jag hade AC i bilen, enligt boken vad jag förstår så har den luftkonditionering men det kanske är samma sak? Med risk för att verka dum.

Men jättetack för svaret!

You'll Never Walk Alone
240bns
22 maj 2014 · 1 008 Inlägg

Ja, det är samma sak

Mew
22 maj 2014 · 2 197 Inlägg

AC står för Air Conditioning, alltså luftkonditionering på engelska. smile

Senast redigerat av Mew (22 maj 2014)

Forzzell
22 maj 2014 · 57 Inlägg

Kanon tack allihopa för er tid!! Trodde det skulle finnas en "AC" knapp men det är en "snöflinge"-liknande knapp på 850 då..Ni har sparat mig mycket oro smile

You'll Never Walk Alone
Severin
22 maj 2014 · 1 587 Inlägg

Samma skit varit på min 850, men det försvann iofs så funkar inte min AC alls som på många andra 850 smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang