Behöver man spacer plator till 18" R-fälgar på en Volvo s70

T0ms0n
9 juli 2015 · 129 Inlägg

Tjenare! Jag är lite osäker på om man behöver spacers till min Volvo s70 jag tycker att däcket kommer sjukt nära inneskärmen och fjäderbenet! Men nästa fråga är då hur tjocka spacers man skulle behöva? Typ 25 fram och 18 eller 20 bak! Vill inte att det sticker ut för mycket!





Mvh Pontus

micke_volvo
9 juli 2015 · 17 Inlägg

Man behöver inte ha spacers till r fälgar på s70, om du vill ha ut fälgarna mer så räcker det med 3-5 mm

T0ms0n
9 juli 2015 · 129 Inlägg

micke_volvo skrev:
Man behöver inte ha spacers till r fälgar på s70, om du vill ha ut fälgarna mer så räcker det med 3-5 mm

För dem ligger emot mot fjäderbenet fram. Så funderar på att testa sätta ditt Biltemas 5mm och se om det kommer ut lite! Sen får jag la fixa riktiga spacers

micke_volvo
9 juli 2015 · 17 Inlägg

Tom3xmson skrev:

micke_volvo skrev:
Man behöver inte ha spacers till r fälgar på s70, om du vill ha ut fälgarna mer så räcker det med 3-5 mm

För dem ligger emot mot fjäderbenet fram. Så funderar på att testa sätta ditt Biltemas 5mm och se om det kommer ut lite! Sen får jag la fixa riktiga spacers

hur breda är däck?

T0ms0n
10 juli 2015 · 129 Inlägg

micke_volvo skrev:

Tom3xmson skrev:

micke_volvo skrev:
Man behöver inte ha spacers till r fälgar på s70, om du vill ha ut fälgarna mer så räcker det med 3-5 mm

För dem ligger emot mot fjäderbenet fram. Så funderar på att testa sätta ditt Biltemas 5mm och se om det kommer ut lite! Sen får jag la fixa riktiga spacers

hur breda är däck?

235 om jag inte minns helt fel smile men det är själva innekanten på fälgen som tar emot fjäderbenet hmm

_XeoN_ Drive It Like You Hate It
10 juli 2015 · 334 Inlägg

Är du säker på att fälgarna är till s70? Finns ju r-fälgar o köpa med olika et

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Loci
10 juli 2015 · 471 Inlägg

_XeoN_ skrev:
Är du säker på att fälgarna är till s70? Finns ju r-fälgar o köpa med olika et

Ja han kanske skulle kolla vilken modell fälgarna satt på innan,för en del V70N och S60 kan ha et 49 tex.

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
micke_volvo
11 juli 2015 · 17 Inlägg

Tom3xmson skrev:

micke_volvo skrev:

Tom3xmson skrev:

För dem ligger emot mot fjäderbenet fram. Så funderar på att testa sätta ditt Biltemas 5mm och se om det kommer ut lite! Sen får jag la fixa riktiga spacers

hur breda är däck?

235 om jag inte minns helt fel smile men det är själva innekanten på fälgen som tar emot fjäderbenet hmm

Då måste du ha spacers, 5-10mm testa Biltemas 5mm så ser du sen om du kommer behöva bredare

T0ms0n
13 juli 2015 · 129 Inlägg

Tack för alla svar! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang