När får man tillbaka pengarna när man ställt av bilen?

Matte_77
13 juli 2015 · 92 Inlägg

Hej precis som rubriken lyder så undrar jag fall någon vet när man får tillbaka pengarna efter man ställt av en bil?.. Jag ska få tillbaka 1800.. Har väntat 1 vecka nu.. Har även mejlat transportstyrelsen och dom säger bara tack för ditt meddelande vi ska hantera det... Men verkar ta en väldigt lång tid. Undrar därför fall någon har en hum om ungefär hur lång tid det tar?.. Läste något att om man har Swedbank så kan dom sätta över pengarna direkt till ens konto.. Men jag har Nordea å då skulle dom skicka it en check som man får lösa in hos banken.

BMW 318d "Blue" (2017)
it_mutt Avstängd
13 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Matte_77 skrev:
Hej precis som rubriken lyder så undrar jag fall någon vet när man får tillbaka pengarna efter man ställt av en bil?.. Jag ska få tillbaka 1800.. Har väntat 1 vecka nu.. Har även mejlat transportstyrelsen och dom säger bara tack för ditt meddelande vi ska hantera det... Men verkar ta en väldigt lång tid. Undrar därför fall någon har en hum om ungefär hur lång tid det tar?.. Läste något att om man har Swedbank så kan dom sätta över pengarna direkt till ens konto.. Men jag har Nordea å då skulle dom skicka it en check som man får lösa in hos banken.

Ja, transportstyrelsen har ett hum (googla)...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zleepy Trucker
13 juli 2015 · 1 393 Inlägg

Det tar ett par veckor...
Det värdelösa med den där checken är att dom tar en slant för att lösa in den...
bättre och anmäla sitt nordeakonto hos Swedbank så man får in cash direkt istället smile

Just sit tight.. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Matte_77
14 juli 2015 · 92 Inlägg

Ah okej tack för ett vettigt svar smile

zleepy skrev:
Det tar ett par veckor...
Det värdelösa med den där checken är att dom tar en slant för att lösa in den...
bättre och anmäla sitt nordeakonto hos Swedbank så man får in cash direkt istället smile

Just sit tight.. smile

BMW 318d "Blue" (2017)
Muttley
14 juli 2015 ·

zleepy skrev:
Det tar ett par veckor...
Det värdelösa med den där checken är att dom tar en slant för att lösa in den...
bättre och anmäla sitt nordeakonto hos Swedbank så man får in cash direkt istället smile

Just sit tight.. smile

Använder de verkligen sådant mer?   Swedbank var skyldig mig pengar. Trodde jag skulle få en växel men de var tydligen moderna och använde sig av bankfiler eller vad de heter. Och då har jag inte anmält mitt konto från andra banken smile utan de kördes på p nr

zleepy Trucker
14 juli 2015 · 1 393 Inlägg

tkd_rille skrev:

zleepy skrev:
Det tar ett par veckor...
Det värdelösa med den där checken är att dom tar en slant för att lösa in den...
bättre och anmäla sitt nordeakonto hos Swedbank så man får in cash direkt istället smile

Just sit tight.. smile

Använder de verkligen sådant mer?   Swedbank var skyldig mig pengar. Trodde jag skulle få en växel men de var tydligen moderna och använde sig av bankfiler eller vad de heter. Och då har jag inte anmält mitt konto från andra banken smile utan de kördes på p nr

Jupp, dom gör ju det, när jag ställde av en bil i januari så fick jag en Swedbank utbetalningsavi på typ 120kr, och surt att dom tog 30kr för att lösa in denna, så jag anmälde mitt Nordea konto så när jag ställde av min gamla v70 när jag köpte min 'nya' så fick jag stålarna direkt in på kontot istället smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Powe_R
14 juli 2015 · 414 Inlägg

Tog väl ca två veckor från att jag ställde av min 500E tills jag fick en check. Dåligt att dem tar ut en avgift för att lösa in dock..

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Matte_77
17 juli 2015 · 92 Inlägg

Fick checken nu tog 9 dagar smile

BMW 318d "Blue" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang