fortsättning..
Bilen kördes iväg till en kompis som erbjöd utlåning av sitt garage och sina verktyg.
Tack återigen Darkace för hjälpen. var guld värt.
riktigt kassa bilder som ni ser, gammal mobil kamera tyvärr.
men en liten bild på båda våra supror. främre packboxen byts ut på den silverfärgade.
och här hoppade lite snabbt men.. gick smidigt och få ner det gamla och upp med de nya
ett stycke GT45
allting ihop skruvat och första provstarten och den starta direkt
men första provturen gick sådär..
bilen gick perfekt men tomgången fanns inte, och när den väl dog gick det inte få igång den.. var tvungen och vänta tills bilen blev kall innan den starta. och detta felet körde ja med hela säsongen 2013.
men skit samma, för dagen efter ja blev färdig så var det dags för Wangan meet.
så ner mot skåne
Och en liten bonus bild på backdelen med mina små diffusers ja monterade dit under säsongen, inte helt perfekta men helhets utseendet blev jag nöjd med.
och i slutet på säsongen 2013 så köptes en ny huv hem
TS seibon
Gjorde sig riktigt bra tycker ja med denna huven, lite aggressivare utseende.
sedan ställdes bilen in på vinterförvaringen, bestämde mig för fixa mycket små saker på bilen som ja var mindre nöjd med. inget större bygge utan bara små fix.
bland annat hade ja märkt att kylet inte klarar kyla tillräckligt alla gånger så tänkte ja river ner det gamla och kollar över det innan ja köper ett nytt.
Och det avgjorde att ja behövde köpa mig ett nytt kyl.
får bli ersatt med detta nya kylet istället, med dubbla el-fläktar.
lyckades komma äver en manuell mittkonsol.
tröttnade snabbt på alla gnällde på att man körde automat.
Själv hade ja inget emot det då ja tycker Supras automat är en riktigt rolig låda.
men ville dölja det lite i alla fall.
provmontering i bilen. blev riktigt fint trots det är en automat. skall såklart lackeras om.
sedan så hade mina lycktor tyvärr börjat tappa chromet på insidan. så skruvade ner dem för lackering av insatserna.
Men ville göra lite mer än så när ja ändå rev isär allting.
två insatser
och vad kan detta vara?
hmm
och lite kabeldragning och ihop limning
riktigt nöjd med detta
Sedan så blev det en bil tur för hämta något speciellt.
En v160 låda köptes hem med trasig syncring på trean.
kom över den för ett bra pris så kunde inte låta bli att köpa den
lådan lämnades iväg till en riktigt duktig person som fixade lådan på direkten,
så nu hade ja en fullt fungerande v160 låda som ja tänkte byta till när min automat väl säger upp sig.
Vilket blev tidigare än jag trodde..
men mer om det senare
Ett par D2 coils hittade hem som började monteras dit på direkten.
lågt och fint, kanske lite väl lågt får jag säga.
sedan så började arbetet med ventilkåporna. både jag och kompisen körde med original vevhusventilation så vi fixade våra samtidigt.
riggade upp dem i pelarborren och började borra upp hålen.
och sedan svetsades ett par AN12 fast på dem.
och så här blev resultatet på motorutrymmet för 2014
och utseendet på hela bilen
Men tyvärr så varade min säsong enbart en vecka..
Startkransen och turbin till växellådan lossnade på bilen.
Men detta gav mig ett ypperligt tillfälle för att lika gärna byta ut mot min ny renoverade v160 låda
så bilen transporterades till ett tillfälligt garage så man kunde riva ner allting för kontroll först.
upphissad och redo för urplock av motor och låda.
motor och låda ute ur bilen
hmm här har vi nog problemet med varför den driver så dåligt.
samtliga bultar hade gått av..
Öppnade upp motorn för kontrollera veven. som tur var hade den inte blivit skev.
Sedan blev det en flytt återigen för bilen. men denna gång till mitt egna garage.
och sällskap fick bilen nu också av sambons egna Supra
köpte ett nytt grenrör till motorn med T6 fläns då jag hade planer för byte av turbo till modell större.
sedan fortsatte arbetet med göra i ordning bilen för manuell växellåda.
denna lilla plåtbit köptes hem ifrån USA.
och sedan fick man riva inredningen för kunna komma åt att borra ur alla punktsvetsar som originalet sitter med.
borra borra hål
En jävel till att sitta fast.
Men den nya är redo för monteras.
ne nu får det räcka för denna uppdatering. och än är vi inte framme vid nutiden men inte långt kvar men det får bli en annan dag
[/list]