Någon mer som älskar sena ensamma kvällar/nätter i garaget?
Det gör jag minsann så här kommer en liten update!
Passar väl på att visa lite hur jag har det
Tog ner avgassystemet och rotade fram en "främre" del som vart snäppet fräschare. Och som även hade en katt som var ca 3cm plattare, lite gratis markfrigång att hämta där!(y)
Sen så kapade ja av "downpipe" biten och kortade ner den. Så avgassystemet hamnar ännu närmare karossen
Sen när jag skulle svetsa ihop det igen så började väl saker och ting gå, ah lite åt helvete.. In- passningen gjorde att det blev en rätt stor glipa att svetsa igen och det blev allt ifrån snyggt.. Så vågar inte riktigt visa resten av arbetet. ÄN! kan hända att jag gör om gör rätt så att säga ;D Kanske förlåter sig när resten av avgassystemet ska upp (Y)
Tröstade mig lite med att snygga till slutröret. Som ni kan se på visningsbilden hur det ser ut på bilen, men la lite värmetålig färg på nu. Ser lite roligare ut än rost och vad vet jag
Rev isär bromsarna i fram som en början på fjäderbens- bytet!
Möttes av kopparpasta på insexskruvarna som håller "bygeln" till broms-oket. Riktigt trevligt när ägaren/ägarna innan ändå har brytt sig lite när dom varit på och skruvat hehe. Kändes bra också för dom skruvarna kan annars vara jävliga..
Något som var mindre trevligt dock var att på både vänster och höger sida satt dom nedre glid- pinnarna bom fast!
Men efter lite WD40 och lirkande gick dom loss
Slipade rent glid- pinnarna, gjorde rent gummina invändigt och utvändigt och fyllde hålen till glid- pinnarna med WD40 så får det stå och gro över natten
Dock fick jag bara med en bild på ett gummi efter jag gjort rent det invändigt..
Kan väl slutligen tillägga att jag vart iväg och shoppade lite idag och köpte med mig två nya bromssköldar.
Och så ett INJECTION emblem (NOS) jag klickade hem på Tradera för ett tag sen som ska sitta under 740_GL emblemet. Tänkte att de kunde va lite coolt
Nu har jag inte så mycket mer att skriva i stunden. Men har ju än så länge inte stött på några större hinder så än lyser flitens lampa! Så blir väl säkert någon mindre update snart igen beroende på vad som blir gjort!
På återseende