3743
Sök

Frågor om Mitsubishi Eclipse

Kocken
487 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Är rätt sugen på att köpa en Eclipse men har problem att hitta bra information om den. Det jag söker är en 96a eller senare.

Tänkte kolla hur många hästar det är i en 2 liters turboladdad. Är alla turboladdade? Undrar också om alla är bakhjulsdrivna? Om någon här har ägt en kan de gärna bedöma på en skala 1-5.

Komfort?
Prestanda?
Rolig att köra?
Värt att lägga pengarna på?

Vet att några kanske tänker att man borde ringa nån på blocket som säljer men jag har inte tänkt köpa den på ett tag, vill bara se om man ska flytta tankarna till nån annan bil...

7 120 Inlägg
27 december 2006
Bebbo skrev:
Är rätt sugen på att köpa en Eclipse men har problem att hitta bra information om den. Det jag söker är en 96a eller senare.

Tänkte kolla hur många hästar det är i en 2 liters turboladdad. Är alla turboladdade? Undrar också om alla är bakhjulsdrivna? Om någon här har ägt en kan de gärna bedöma på en skala 1-5.

Komfort?
Prestanda?
Rolig att köra?
Värt att lägga pengarna på?

Vet att några kanske tänker att man borde ringa nån på blocket som säljer men jag har inte tänkt köpa den på ett tag, vill bara se om man ska flytta tankarna till nån annan bil...

Hej!
Alla Eclipse är framhjulsdrivna, förutom GSX modellen som är väldigt dyr och ovanlig (den är 4WD)
Det är 150hk (vet inte vad det är i GSX:en, men det är nog detsamma) i den och den är rolig och värd pengarna smile

Jag skulle satsat på GSX även att den är dyrare.
Senast redigerat av Aerodynamik (27 december 2006)

555 Inlägg
27 december 2006
GSX har 210hk original, liksom GST. Dessa såldes inte i Sverige.

Det är en 4G63 motor i de svensksålda eclipse GS medan USA modellerna har en 420A motor som sitter i chrysler bilarna.

USA modellerna efter 97 har en mer tuffare front, innan dess är det en liten fulare smiley front.

men jag ska iaf köpa en eclipse GS nästa månad eftersom man inte har råd med en för dyr försäkring....

sen tycker jag att bilen är lätt den snyggaste i 50-80k klassen sen är motorn inget att hurra för har de flesta sagt..

Kocken
487 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Alla Eclipse är framhjulsdrivna, förutom GSX modellen som är väldigt dyr och ovanlig (den är 4WD)

jag vet att GSX´n är 4WD men jag har alltid trott att de andra är RWD, undrar var jag har fått de ifrån. Fan också....roligare med RWD

Sök