Några fiddy åkare?

Buzted
3 januari 2007 · 62 Inlägg

Klart man kör fiddy! Utan tvekan det roligaste och dyraste jag gjort!Ska köpa en ny nu till våren men vet fan inte vad det blir..Någon som vet något om kvalité på dom 250cc?? Dom kostar ju 9995:- nya så frågan är ju om inte en sådan kommer stå mig lika dyrt som den jag har nu...STår mellan en 250cc eller en Workz...

_fillan_ med lem
4 januari 2007 · 1 925 Inlägg

jag har haft en 250cc, det är ingen vidare kvalite på dom, men do mgår utav bara helvete kan jag lova ! big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
SwenssonGTI
4 januari 2007 · 358 Inlägg

kör ibland lite Pitpro!! säljer ju dessa på jobbet så smile

båge montör och hobby mekaniker
4 januari 2007 · 2 672 Inlägg

ska ni ha FIDDY ska ni köpa en med motor på max 125cc, annars är det inte fiddy.. då är de en motorcykel, fiddy är på max 125cc, med 12" fram å 10" bakhjul, får köra med 10" både fram å bak, och ramen får inte gå under motorn, DVS hängade motor ska det vara, annars är det som sagt ingen fiddy..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
dr_weber Senator
4 januari 2007 · 323 Inlägg

KÖP WORKZ;) har aldrig haft problem med min! som säljer workz på min brors jobb.. eller snarare min brors chefs egna märke om man säger så! så delar är inga problem:)


Buzted skrev:
Klart man kör fiddy! Utan tvekan det roligaste och dyraste jag gjort!Ska köpa en ny nu till våren men vet fan inte vad det blir..Någon som vet något om kvalité på dom 250cc?? Dom kostar ju 9995:- nya så frågan är ju om inte en sådan kommer stå mig lika dyrt som den jag har nu...STår mellan en 250cc eller en Workz...

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Buzted
4 januari 2007 · 62 Inlägg

dr_weber skrev:
KÖP WORKZ;) har aldrig haft problem med min! som säljer workz på min brors jobb.. eller snarare min brors chefs egna märke om man säger så! så delar är inga problem:)


Buzted skrev:
Klart man kör fiddy! Utan tvekan det roligaste och dyraste jag gjort!Ska köpa en ny nu till våren men vet fan inte vad det blir..Någon som vet något om kvalité på dom 250cc?? Dom kostar ju 9995:- nya så frågan är ju om inte en sådan kommer stå mig lika dyrt som den jag har nu...STår mellan en 250cc eller en Workz...

Jo det är väl en Workz som verkar mest inressant. Börjar bli trött på att laga och laga...Köpte en Fast 50 i sommras för att se om det var något roligt och kul som fan var det ända tills skiten gick sönder....Har lagt ner bra mycket mer på att laga den sen jag köpte den då nu är summan så hör att jag kunnat köpa en ny pitpro,Workz och liknande för samma peng som jag lade ut för min skithoj....smile

dr_weber Senator
4 januari 2007 · 323 Inlägg

oki jag förstår.. jävligt träligt att mecka efter ett tag! hehe! jag har bara kört av knoppen på bromshandtaget men det är bytt nu! ska byta däck snart oxå! men det får man ju räkna med!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Buzted
4 januari 2007 · 62 Inlägg

ja sånt är ju standard...Killen som ägde den innan skickade tom med knoppen till bromshandtaget ifall jag ville svetsa på den igen:D Han att köra i drygt en halvtimma innan kedjestyraren vibrerade loss och låste kedjan så 1 drev på var stock gick sönder...Kostade "bara" 4500 att fixa det...Sen har det rullat på i samma tempo med krångel....Mobilen, Bilen och fiddyn gick sönder samma vecka...Åt helvete

dr_weber Senator
4 januari 2007 · 323 Inlägg

ruskigt dålig kvalité eller möjligtvis söndags ex! näe men det låter ju himla kul! hehe lustigt att allt ska gå åt helvete nästan samtidigt:(

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
båge montör och hobby mekaniker
4 januari 2007 · 2 672 Inlägg

tråkigt å höra om era hojjar, men när ja köpte min första, 107cc, å allt annat skit som va "bra" då, hojjen kosta 6500:- direkt import från kina, köpte av nån snubbe i GBG, den körde jag på hur länge som hellst, bytte ett bakdäck, ett avgassystem(ville trimma) drev för aatt den skulle gå fortare, å lite andra slitdelar! den går fortfarannde skit bra! fast behöver en genomgång i förgasaren å tändplattan, bytte upp mig till en 125cc i sommras! men den har gått sönder nästan mer.. haft mycket mer problem med den, å den kosta 16 lök, så dyrare är inte alltid bättre, en polare åker pitpro LE för 30 lök, å han har lagt ner nästan lika mycket på den!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
dr_weber Senator
5 januari 2007 · 323 Inlägg

oki! hehe lustigt det där..  fast det beror på exakt hur man kör å hur man håller efter hojen! på workz hojarna är det många som har gnällt över på att ramen har krökt sig! men håller man efter å spänner ekrarna, lufttryck och stötdämparna så håller det! gå in på www.workzbike.com och kolla vettja, står mycke vettiga mekar tips där med!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
dr_weber Senator
6 januari 2007 · 323 Inlägg

plockade ner min jävel idag! dax att byta bakdäck! hittade även en tjock svets söm i kröken som visst försvann! ska även göra lika dant på insuget! får se om det blir nån skillnad! troligen inte men! hehe

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
båge montör och hobby mekaniker
6 januari 2007 · 2 672 Inlägg

har hört om talas om en som har hopat av bakdämparn på sin workz, å han e sponsrad av dom! vet int ehur mycket av det som stämmer, men v aja har sett så sköter ha sin hojj fint! har filat bort lite svetssömmar i mitt rör, märkte ingen skillnad sad fast d finns nog fler!

(nån som har trimkam, ventilfjädrar, å bakfälg liggande? släng iväg ett PM)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
dr_weber Senator
28 februari 2007 · 323 Inlägg

nahäpp om det kunde bli barmark snart så man kunde börja åka lite seriöst eller va säger ni fiddy drivers?

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
JWSE30
28 februari 2007 · 48 Inlägg

tjena här har ni en fiddy förare till:D har kört i 2 år nu kanske ska börja lite seriösare nu till sommaren o tävla och så fast nu bygger man ju e30 turbo som kostar en del så får se vad de blir:P
mvh/jonas

Tykoo bilmekaniker
2 mars 2007 · 121 Inlägg

har också ett litet tuktobjekt. har lite bilder på den under mina fordon.

jag har kört i snart 1,5 år, och crossen har nog lagats lika många gånger som jag kört med den:P
jag har lyckats spräckt svingen när jag hoppade för långt och landade platt, knäckte även hela fotpinnebryggan då.
jag har också knäckt bakre stötdämparen vid ett ännu värre hopp, hade min hembyggda sving då, den höll iaf. bakhjulet blev även lite småovalt.
sen har ramen nästan blivit böjd, så den är förstärkt på alla svaga ställen.

jag vet inte om jag fick en extra dålig cross lr om det är mej de e fel på. men allt utom motor har fan gått sönder:P

dr_weber Senator
3 mars 2007 · 323 Inlägg

hehe verkar som allas hojar pajar hela tin! måste haft tur med min eller nått för min har gått ruskigt många timmar! men jag har inte flygit så mycke eftersom jag köpte den så sent i somras! tänk om alla jävla snö kunde försvinna så man kan börja åka "seriöst" igen:D börjar snart gråta blod asså!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
RobbstA "Lay It Low"
8 augusti 2007 · 82 Inlägg

Klart man kör Fiddy kul som fan big_smile

Kör en SnakePit Cooperhead

Helt ny på bilden smile
http://img412.imageshack.us/img412/1858/51454037ph7.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/8664/58155690rj0.jpg

http://img63.imageshack.us/img63/1848/hrdsomstenkopierapn6.jpg

http://img235.imageshack.us/img235/2690/sg1l1348ez2.jpg

cool

LowLife Army
dr_weber Senator
8 augusti 2007 · 323 Inlägg

snakepit är ju fina cyklar! men tycker inte om triangelsvingen! hehe!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
RobbstA "Lay It Low"
8 augusti 2007 · 82 Inlägg

dr_weber skrev:
snakepit är ju fina cyklar! men tycker inte om triangelsvingen! hehe!

det duger för en annan hehe smile

LowLife Army
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang