Några fiddy åkare?

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
2 september 2007 · 426 Inlägg

jag kör en ten7 c8

/Street
Hamberg R-Berg
2 september 2007 · 392 Inlägg

All i got to say is, www.fiddy.se & www.midsized.se

Volkswagen Caddy "Airlift Performance" (2006)
boxarhandsken
2 september 2007 · 311 Inlägg

MatteR skrev:
Tjena. Blir grymt sugen på att köpa en fiddy när man ser alla som åker. Någon som har tips på någon maskin för runt 7000? Blir mest skogskörning men kanske även lite bana. Så vill ha något som håller.

försök satsa på en beggad ten7,tws.. brukar ligga därikring:) och dom är bra..!

Senast redigerat av boxarhandsken (2 september 2007)

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Genuine VeeDub
2 september 2007 · 319 Inlägg

Körde förr, slutade efter BBR förra året! Kul att se hur sporten har vuxit dock!

MatteR Sänk bensinskatten!
2 september 2007 · 182 Inlägg

boxarhandsken skrev:

MatteR skrev:
Tjena. Blir grymt sugen på att köpa en fiddy när man ser alla som åker. Någon som har tips på någon maskin för runt 7000? Blir mest skogskörning men kanske även lite bana. Så vill ha något som håller.

försök satsa på en beggad ten7,tws.. brukar ligga därikring:) och dom är bra..!

Hur är dem nya som ligger i den klassen då? Får ju en 125cc från Mds för det priset. Känns bättre att köpa en ny så man har några garantier. Fast vill ju veta att det håller oxå.

/MatteR
boxarhandsken
2 september 2007 · 311 Inlägg

ja dom lär rackla mer. . köp beggat är mitt tips

Pv med preppad b20..
Volvo L3314 "Valp" (1962)
Volvo 142 (1969)
Pepparkakan Brodar'n Maffia!
2 september 2007 · 184 Inlägg

MatteR skrev:
Tjena. Blir grymt sugen på att köpa en fiddy när man ser alla som åker. Någon som har tips på någon maskin för runt 7000? Blir mest skogskörning men kanske även lite bana. Så vill ha något som håller.

Snakepit King Cobra, kostar 8500:- och vad jag hört ska det vara en riktigt fin hoj. Finns att köpa på http://www.snakepit.se

...tror jag, är dock inte helt 100...
dr_weber Senator
2 september 2007 · 323 Inlägg

eftersom Millen lägger upp filmer får jag väl göra det med då! håller just nu på att lägga in
dom på youtube! länkar alldeles strax!



http://www.youtube.com/watch?v=iNzx7_r_py8


Där som! tog lite tid men va fan!

Senast redigerat av dr_weber (2 september 2007)

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
dr_weber Senator
3 september 2007 · 323 Inlägg

kommer fler videoklipp!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
MilleN
3 september 2007 · 9 108 Inlägg

blacken skrev:
Sådant där skulle kommunerna satsa på som ungdomsverksamhet. Så skulle dom slippa många problem med terroriserande ungdomar.

Nja skulle nog bara sluta i brutna ben, det må se enkelt ut men det går fort som fan wink sedan blir det bra jäkla dyrt att köpa in en massa fiddys och laga dom när dom pajar osv. Det hindrar ju inte kidsen från att terrorisera under dom timmarna dom inte åker Fiddy heller? wink

MatteR skrev:
Tjena. Blir grymt sugen på att köpa en fiddy när man ser alla som åker. Någon som har tips på någon maskin för runt 7000? Blir mest skogskörning men kanske även lite bana. Så vill ha något som håller.

Dom billiga hojarna (5000-7000kronors klassen) är inte bra så är det bara, det låter fint med 8hk och allt vad dom skriver men dom dyrare hojarna går bra mycket bättre. Sedan är dom billigare klenare, fotpinnarna böjer sig när man hoppar och saker sitter inte fast osv, sedan ser dom ofta ut som skit med wink
Min DBR-1 är i billigaste laget (köpte den för 9995) och den har hållt grymt bra nu i 2 somrar! Kopplingshandtaget har gått av och så hoppade kedjan en gång så tändplattan gick sönder men annars har jag inte haft några problem, inget som inte gått att fixa samma dag i alla fall.
www.dbr-1.se/catalog säljer ut Boxer -07or för 9995 spänn nu, ruskigt mycket hoj för pengarna med ställbara dämpare fram o bak, Lifan-motor osv osv. Ofta kan man inte ens starta dom billigare hojarna med växel i heller.. Och tro mig, har man bråttom är det inte lätt att hitta friläge om man fått stopp på hojen wink
Snakepit King Cobra som pepparkaka länkade till verkar ha exakt sama prylar som sitter på min hoj faktiskt smile Så den är nog ett bra köp för dom pengarna!

Leta annars efter begagnade (välskötta!) Ten7, Pitpro, Exxo, DBR-1 osv.. -08orna kommer snart in i alla webshoppar så då kan man nog göra fynd av folk som vill byta upp sig.

Lars-P
3 september 2007 · 427 Inlägg

Ja kör en masai 125cc lätt mc reggad smile Kul som fan!! vet inte om det räknas som fiddy men den ser ut som en wink

Nån som har tips på trimm??

MatteR Sänk bensinskatten!
3 september 2007 · 182 Inlägg

MilleN skrev:

blacken skrev:
Sådant där skulle kommunerna satsa på som ungdomsverksamhet. Så skulle dom slippa många problem med terroriserande ungdomar.

Nja skulle nog bara sluta i brutna ben, det må se enkelt ut men det går fort som fan wink sedan blir det bra jäkla dyrt att köpa in en massa fiddys och laga dom när dom pajar osv. Det hindrar ju inte kidsen från att terrorisera under dom timmarna dom inte åker Fiddy heller? wink

MatteR skrev:
Tjena. Blir grymt sugen på att köpa en fiddy när man ser alla som åker. Någon som har tips på någon maskin för runt 7000? Blir mest skogskörning men kanske även lite bana. Så vill ha något som håller.

Dom billiga hojarna (5000-7000kronors klassen) är inte bra så är det bara, det låter fint med 8hk och allt vad dom skriver men dom dyrare hojarna går bra mycket bättre. Sedan är dom billigare klenare, fotpinnarna böjer sig när man hoppar och saker sitter inte fast osv, sedan ser dom ofta ut som skit med wink
Min DBR-1 är i billigaste laget (köpte den för 9995) och den har hållt grymt bra nu i 2 somrar! Kopplingshandtaget har gått av och så hoppade kedjan en gång så tändplattan gick sönder men annars har jag inte haft några problem, inget som inte gått att fixa samma dag i alla fall.
www.dbr-1.se/catalog säljer ut Boxer -07or för 9995 spänn nu, ruskigt mycket hoj för pengarna med ställbara dämpare fram o bak, Lifan-motor osv osv. Ofta kan man inte ens starta dom billigare hojarna med växel i heller.. Och tro mig, har man bråttom är det inte lätt att hitta friläge om man fått stopp på hojen wink
Snakepit King Cobra som pepparkaka länkade till verkar ha exakt sama prylar som sitter på min hoj faktiskt smile Så den är nog ett bra köp för dom pengarna!

Leta annars efter begagnade (välskötta!) Ten7, Pitpro, Exxo, DBR-1 osv.. -08orna kommer snart in i alla webshoppar så då kan man nog göra fynd av folk som vill byta upp sig.

Okej får kolla lite efter beggat. Vill helst inte lägga mer än 7k på cykeln då det endast kommer vara en rolig grej. Kommer nog antagligen bara bli några turer i skogen och kanske någon tur på byn för att jävlas med fjortispojkarna tongue

/MatteR
dr_weber Senator
4 september 2007 · 323 Inlägg

vad är det för motor på den? kolla www.fiddy.se vettigt fiddy forum faktiskt!


CRX-vtec skrev:
Ja kör en masai 125cc lätt mc reggad smile Kul som fan!! vet inte om det räknas som fiddy men den ser ut som en wink

Nån som har tips på trimm??

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
MilleN
4 september 2007 · 9 108 Inlägg

dr_weber skrev:
vad är det för motor på den? kolla www.fiddy.se vettigt fiddy forum faktiskt!

Ja forumet är bra men jag sitter nästan och blir förbannad över hur dåliga alla är på att skriva rubriker till sina trådar, vi har det bättre här på garaget wink

(Moppepojke82 heter jag på fiddy.se, var full när jag reggade mig därav namnet haha)

dr_weber Senator
5 september 2007 · 323 Inlägg

haha jo det är rätt så dåligt med vettiga rubriker där! tror jag heter dr_weber där med eller chapman! osäker! va länge sen jag satt å tryckte på den sidan faktiskt!

lite sugen på att byta hoj te nästa år! sugen som fasen på en Exxo Alu eller en ny Workz! åker ju Workz -06:a så det är ju gamla modellen!



MilleN skrev:

dr_weber skrev:
vad är det för motor på den? kolla www.fiddy.se vettigt fiddy forum faktiskt!

Ja forumet är bra men jag sitter nästan och blir förbannad över hur dåliga alla är på att skriva rubriker till sina trådar, vi har det bättre här på garaget wink

(Moppepojke82 heter jag på fiddy.se, var full när jag reggade mig därav namnet haha)

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 september 2007 · 5 042 Inlägg

njaa. Klassas en mini fyrhjuling som fiddy tongue ?????

C H E V R O L E T <3
Aaaaaaalm
5 september 2007 · 584 Inlägg

Hehe har en fiddy jag med, 110cc liten kines.. Ska dock säljas nu.. Men väldigt rolig att åka på tongue

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
MilleN
5 september 2007 · 9 108 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
njaa. Klassas en mini fyrhjuling som fiddy tongue ?????

Ta bort två hjul så kanske ;D Nä men många misstar sig och kallar alla småcrossar för fiddy men det är bara dom med 10" bak och 12" fram med 125cc motor eller mindre som är regelrätta fiddys.. Många köper "midsize" med 12" bak och 14" fram tongue Inte så viktigt men ändå!

Aaaaaaalm: nästan alla Fiddys är ju kinahojar (förutom honda typ, har för mig kawa och suzuki har också) wink Kvalitén skiljer dock mellan Kinamärkena..

Dr_Weber: Nya workz-hojen är riiiiktigt fet wink

Davv3
5 september 2007 · 1 019 Inlägg

Har precis sålt min 125a tongue saknar den !

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
dr_weber Senator
6 september 2007 · 323 Inlägg

MilleN skrev:
Dr_Weber: Nya workz-hojen är riiiiktigt fet wink

jo fan den är riktigt skjysst! men dom står lite högt i pris tycker jag! nån som sett min film än elr?

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang