torpis skrev:
Wallander skrev:
Putteliten skrev:
Vet att TS skrivit om det tidigare i tråden, han har räknat ut att det räcker med en växel framåt….
Växellådan är väl där mest för att den är ett smidigt ställe att fästa och koppla motorn till resten av drivlinan.
Haha när han som faktiskt bygger bilen kommer hem en fredag eftermiddag öppnar en öl, skall koppla av, öppnar g.org och får bemöta 45st mer eller mindre bildade gissningar och spekulationer
Jättekul att ni diggar projektet 👏🛠
Ska försöka svara på lite frågor 😅Kommer inte behöva växlas, startar på 2an eller 3an, kanske låser lådan och tar bort växelväljaren helt. Motorn varvar över 10.000 varv och ger samma effekt 250nm genom hela registret, dvs från 0 varv till 10.000rpm. Därför behöver jag aldrig växla ned för nån omkörning eller uppförsbacke…
Lådan behövs för att utväxlingen ska bli rätt, bilen går för tungt utan v-låda, enda anledning till varför den blir kvar 👏
På tisdag kommer MOS och gör en ny inspelning, kommer läggas upp här när den släpps 👍🤓