Tjo!
Det började med att jag hade en gammal sunkig Audi A4 B5 1.8T från -98, trimmad av okänd firma, större turbo, manuell låda, rostig och jävlig. Efter ett antal misslyckade reparationsförsök pga fastrostade bultar, tidigare fullösningar och att problemen bara förökade sig så bestämde jag mig för att det var dags får något modernare och förhoppningsvis problemfriare.
Sagt och gjort, den 30e juni i år blev det en BMW F11 520d tillverkad 2011-06-27.
Utrustning från fabrik:
Motor: N47T, 184hk/380Nm
Växellåda: ZF 8HP45 Sport (8-stegad automat med sportläge)
Lack: Black Sapphire Metallic
Interiör: Sportstolar i helläder, färg "Dakota/oyster", svarta högblanka interiörlister, svart innertak, M-ratt i läder
Brake Energy Regeneration
Model Designation, Deletion
Interior Rear View Mirror With Automatic Anti-dazzle
Park Distance Control (pdc) front and rear
Bmw Teleservices
Control Teleservices
Bluetooth
Active Protection For Pedestrians
Automatic Daytime Lights Front And Rear
Cold Climate Version
Framtidsplaner:
(X) - Klart
(/) - På gång
( ) - Kommer
-------------------------------------------------
(X) Montering av dashcam
(X) Ny vindruta
(X) Nya torkarblad runtom
(X) Vinterfälgar och däck
(X) Toning av strålkastare fram/bak
( ) Toning av rutor
(X) Högblanka, svarta njurar
(X) Högblanka, svarta sidoblinkers
( ) Måla bromsok
( ) Chiptrim
( ) Koda lite med E-SYS
Bilen används i stort sett varje dag och jag har inget garage att hålla hus i, så det kan ta tid mellan uppdateringar. Men jag ska försöka vara duktig med bilder och dokumentation
Häng på!