Jag var endast 15 år gammal, och hade många idéer jag önskade förverkliga. Året var 2009 och jag minns inte hur allt började men av någon anledning fick jag ett starkt intresse av tredje generations Chevrolet Caprice. Idag 2017 har jag äntligen kunnat förverkliga denna drömmen.
Tråden kommer att handla om utflykter med bilen och diverse små reparationer som såklart kommer till med gamla bilar.
Bilen i fråga är en mörkblå HGV från 1990, har nog all utrustning vad jag vet, dem sista årsmodellerna hade det mesta som standard. Dessa tillverkades från 1977 till 1990. Dem fanns med 4 olika frontar, en från 77 till 79, en från 80 till 85, en 86 och den sista från 87 till 90. Bakändan fanns bara i tre utföranden på sedanen, 77-79, 80-85, 86-90 och kombin har jag lite dålig koll på, men tror där är 4 olika varianter på bakljus. Jag vill byta ut fronten på denna mot den som som satt på 80 till 85, tycker den är den mest eleganta. Sen ska jag få tag på röda blinkers bak osv.
Den är svensksåld och har gått 22500mil och motor och låda går riktigt fint, är mycket nöjd med denna bilen, mitt bästa köp hittils.
Blåa inredningen i riktigt bra skick, inget fattas och allt är helt och fint med tanke på bilens ålder. Delad soffa fram, 2 bältade platser i bagaget. Ekernavkaplsar, vita däcksidor, helt original med andra ord, och så ska det förbli, ingen "styling" på denna bilen, den ska förfinas och bara glidas omkring med på sommrarna
Olds 307 kubiktum, 142Hk, 305Nm, förgasare med automatchoke, 4växad låda med lockup, inget kraftpaket precis, med det behövs inte i en sån här bil
Mer info kommer allt eftersom