Vw passat 1.8 pf

bergman8809
29 oktober 2017 · 166 Inlägg

Hej har en vw passat från 88a med 1.8L pf motorn med nå halvmekaniskt insprut.
Problemet är att den är väldigt svårstartad vid kall motor och när man väl får igång den så små puttrar den en stund för att sedan lägga sig normalt i varvtal! bytt tempgivare, tändstift o fördelarlock + rotor, även soppafilter utan resultat! Så finns det någon här som kan dom motorerna? big_smile lägger till en bild på maskin!

https://www1.garaget.org/gallery/images/30/29553/29553-5632bf77717080912a6f69b277a27b36.jpg

simlar
30 oktober 2017 · 5 545 Inlägg

Du har inget halvmekaniskt i denna utan det är helelktronisk insprutning.
Det du har heter Digifant.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_87.PDF

Vilken av tempgivarna har du bytt?
Du har två givare på ovansidan av termostathuset, den närmast toppen är till insprutningen.

Inuti luftmängdmätaren har du CO-skruven, insugslufttempen och luftvolymmätarklaffen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
bergman8809
30 oktober 2017 · 166 Inlägg

Jaså okej ja jag är inte så jätte hajj på vw än hehe smile
Jag böt båda tempgivarna på termostathuset så de kan inte va problemet längre. Tänkte först om det kunde vara nån kallstartsgivare som krångla men kanske inte sitter nån sån på dom motorerna?

Jo det har jag sett att det finns en skruv under en plombering på luftmängdmätaren men plomberingen sitter ju fortf kvar så tycker ju inte att nån har vart där och skruvat fast kan ha fel.

Börjar få slut på ideer men tänkte göra ett sista försök här innan ja monterar förgasare istället haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang