Hallihallå!
Då var det dags att få upp en projekttråd på Subarun också. Det kommer inte bli någon gigantisk motorrenovering, sinnesjukt 800WHP bygge eller den finaste show-bilen ni någonsin sett, utan mer "basic" styling och trimning.
Innan vi börjar med bilder och projekttråd så krävs det ju såklart lite historia om bilen (TL;DR nedan). Tidigare hade jag en Impreza GT -97, underbar bil på många sätt, men också en hemsk bil på många andra sätt, men jag älskade bilen. En kväll när jag skulle gå och lägga mig så kikade jag i Subaru Köp & Sälj på Facebook, och denna dök upp. Har alltid vart svag för denna kaross (Bugeye) och lägg på kombi på det så var den nästan såld redan där. Jag gillar idén av en "Familjeräser" och att den dessutom ser lite konstig ut gör att jag tycker den är ballare.
Med lite tur så fick jag GTn såld snabbt, och sen bar det iväg för att hämta bilen i Alvesta. För referens så är det 100mil mellan Alvesta och Östersund. GTn blev såld på fredagen om jag minns rätt, och på lördagen ville jag inte vänta på att få tag på nya bilen, så jag ringde min kompis Jacob och övertygade honom att följa med till Alvesta. Bokade natttåg samma kväll, och åkte iväg vid 23.00 tiden från Östersund. Vi var framme runt 13.00 tiden dagen efter om jag minns rätt, och dåvarande ägaren väntade vid plattformen. Provkörning och allt gick bra, säljaren var mycket bra och ärlig om problem både innan min resa och även på plats samt priset var rättvist så det blev affär.
Vi räknade med att om vi bara körde, stannade lite för att käka och så, så skulle vi vara hemma runt 00.00 söndag kväll och därav hinna få sömn innan jobb på måndagen, men det blev inte så. Lite bromsproblem, förseningar och annat skoj så fick vi ta en sovpaus på ett par timmar i bilen på ett truckstop, för att därefter bränna hem och komma till jobbet 09.45 med väldigt lite sömn i kroppen men ändå på topp. Än en gång, tack Jacob för sällskapet!
TL;DR - Jobbig resa hem från långt ner i Södra Sverige.
Till bilen då, jag tycker den är underbar och mycket standardgrejer känns som lyx för mig (t.ex. fjärrstyrt centrallås) då jag inte haft en bil med det tidigare. Mugghållare finns också, två stycken t.om!
Men vi kör lite bilder!
Fler bilder kommer lite senare, en liten fotosession har gjorts nyligen.
Till modifikationer då:
Jag har inte gjort så mycket själv, tidigare ägare har installerat lite småsaker som Dubbeldin-stereo, Modellanpassat perrinfilter, större utblås osv, det jag däremot gjort än så länge är:
Baslådainstallation - Kommer göras om längre fram med en riktigt bra byggd låda och bättre kablar, lågnivån är lite glapp också...
Speedhuntersklibba - En tävling jag vann, i passande guld till bilen!
Samt en WRX-klibba jag testade designa själv:
Jag har även installerad en LED-ramp på bilen. Har tyvärr inga bra bilder på det, det får jag fixa sen med en lite mer förklaring.
Men vi börjar med liten kvick "update". Den fotosessionen jag nämnde ovan, när den skulle göras så drog jag ner rutan med elhissen för att prata med en kompis, påvägen upp så lät den som ett maskingevär och hoppade sen ur bana och lade sig jättesnett. Då vi skulle på fotosession, samt att jag skulle köra lite kollegor till konferens dagen efter så kunde jag inte låta det vara.
Det som hade hänt var att skruvhålen hade dragits sönder utav elhiss-motorn och därav lagt sig snett. Med hjälp från Fabian, Elias och Linus så fick vi det på plats! Linus hade även med sig kameran och filmade lite samt gjorde en liten humorredigering om ni vill kika:
https://www.youtube.com/watch?v=Svho0uc … e=youtu.beFinns även lite bilbus i slutet av filmen
Efter det har inte mycket gjorts, jag har vart på konferens samt ett besök i Skåne för organisering av spelevangemang (gankgaming.se är under uppbyggnad, men Facebook finns vi på!).
Det som ska göras snarast är att laga den synliga stora rosten:
Samt få på vinterdäcken då snön kommer sakta men säkert!
Det var allt för nu (vilken wall of text det blev!). Förhoppningsvis låter det spännande så ni vill följa projektet!
Ha det underbart så länge!
På återseende!