Blev tillfrågad på jobbet av en PV-reservdelsaman som kom över och frågade om jag var intresserad av en V70 med rasad motor tänkte jag varför inte frågade vad det var för modell visade sig vara en 2011, gammal taxi, stod och pratade med ägaren som jag inte träffat förut får jag tillägga, stod där och pratade så frågade han efter min farsas namn och sedan visade det sig att det var farsans kusin ;D
Diskuterade med frugan och bestämde oss för att köpa bilen av han, så vi åkte till han som bodde 9 km ifrån oss
köpte bilen och bogserade hem den
Så efter en stund så stod den hemma på gården så vi gick in och tänkte vi kollar på den en annan dag
Tänkte först att det kanske var bara oljan som runnit ur den pågrund av trasigt tråg eller plugg så var inte fallet
Hittade lite krimskrams under på mattan skickade till en rätt känd motortrimmare i Trollhättan och frågade om den var nyviktad
. Han bara skrattade
Så kom dagen den skulle in i garaget byggde ett fäste till för att skruva fast på väggen och fick sätta ett block i porten och sedan dra med två förlängningsband tills den var så nära att den kunde dras in med vajern bara så vips utan allt för mycket ansträngning så stod den i garaget
Fick slänga på andra fälgar för dom som satt på hade han lovat bort till sin son gör ingenting tänkte jag har redan en uppsättning extra till den hemma tänkte jag
Så nu blir det att byta maskinen i denna en motor är redan beställd kommer på Onsdag