2527
Sök

850 turbo vs 740 turbo?

Jägare
172 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
HEj sitter här med pengar och behöver en bil vet nu inte om jag ska prioritera 740 turbons bakdjuls krafs lr om jag ska ta 850:ins komfort och "chip effekt"

Vad tycker ni är det värt några tusen till för en 850 lr är bakdjuls driften så viktig?

/MVH

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P

410 Inlägg
25 januari 2007
ska du ha en 744 å inte en kombi så är de fan helt värdelöst på vintern då sjuförtin är så jävla lätt bak så ja tror nog att 850in går bättre på vintern, sen om du vill åka på ställ på sommarn så ska du ju lätt ta 740in men du knäpper ganska lätt diffen om du burnar mkt med orginal då. annars en jävligt go bil! kanske satsa på en 940 fulltryckar turbo ist !

Copyright @ Rybbs Production

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Jag hade tagit 740:n om jag skulle välja mellan dessa två. Bakhjulsdriften väger otroligt tungt till 740's fördel.

Du har inte tänkt på 940 turbo? Där har du kvar bakkrafset smile

Kan tillägga att 740 är otroligt lätt bak, så en vinterbil är det inte om du inte enbart är ute efter lek...
Senast redigerat av John87 (25 januari 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Jägare
172 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Joo har kollat på 940 med rätt sjysta bilar ska va tunga bak. turbo är ett måste. 850 är ju rätt rolig å köra med typ steg 3.

2 594 Inlägg
25 januari 2007
Journath skrev:
Joo har kollat på 940 med rätt sjysta bilar ska va tunga bak. turbo är ett måste. 850 är ju rätt rolig å köra med typ steg 3.

fan ta 850in, sjönare ljud får man leta efter har både haft 740 och 850 det där me att 740in är lätt bak löste jag me lite tyngder,men 850är gudomlig att köra gämfört me 740sen tycker jag 850in har finare inredning skönare stolar mm mm

Jägare
172 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Jo det är just det. ser inte nån mer fördel med 740 in än att det är bakhjulsdrift.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
Journath skrev:
Jo det är just det. ser inte nån mer fördel med 740 in än att det är bakhjulsdrift.

Nä, tyvärr.

Komfort är 850:n mycket bättre i. Men körglädje och framhjulsdrift går inte alls ihop enligt mig.

Kollat på nyare 940/960?

2 594 Inlägg
25 januari 2007
John87 skrev:
Journath skrev:

Nä, tyvärr.

Komfort är 850:n mycket bättre i. Men körglädje och framhjulsdrift går inte alls ihop enligt mig.

Kollat på nyare 940/960?

det är endast på vintern då man kan sladda lite det är kul me 740i har en v70t5 i dag saknar inte det där me sladdandet faktist, det är ju mest på sommaren man kör ändå.
lyssna på denna erkänn att du blir sugen? http://www.youtube.com/watch?v=AKwY4MmHw-8

här har du lite vinterbus m 740i me http://www.youtube.com/watch?v=SSZLSfBD … mp;search=
Senast redigerat av ghost_boy83 (25 januari 2007)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
25 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
det är endast på vintern då man kan sladda lite det är kul me 740i har en v70t5 i dag saknar inte det där me sladdandet faktist, det är ju mest på sommaren man kör ändå.
lyssna på denna erkänn att du blir sugen? http://www.youtube.com/watch?v=AKwY4MmHw-8

Man kan allt sladda med en orginal 740 (utan turbo) även om inte de är vinter...
Kan erkänna att 850in på filmen lät jävligt gött.. men med framhjulsdrift spinner man ju bort allt..
Hade de inte vart för att 850 var framhjulsdriven skulle de vart de givna valet, men bakhjulsdriften är ett måste.

Näe, skulle jag va som dig Journath, så skulle ja köpt en 940 turbo. Punkt slut!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2007
ghost_boy83 skrev:

Det går att sladda även om det inte är vinter. Är det dessutom en 740 turbo så går det garanterat.

Framkrafs bara förstör om det är lite mer motor i bilen, eftersom det varken är roligt att sladda eller köra fort rakt.
Visst, om man är uppe i lite fart så kan jag hålla med om att muskler på framhjulen är roligt, men testa att starta från stillastående mot en bakhjulsdriven bil...

2 594 Inlägg
25 januari 2007
Manne skrev:
ghost_boy83 skrev:

Man kan allt sladda med en orginal 740 (utan turbo) även om inte de är vinter...
Kan erkänna att 850in på filmen lät jävligt gött.. men med framhjulsdrift spinner man ju bort allt..
Hade de inte vart för att 850 var framhjulsdriven skulle de vart de givna valet, men bakhjulsdriften är ett måste.

Näe, skulle jag va som dig Journath, så skulle ja köpt en 940 turbo. Punkt slut!

jo men nu är ju 940 rätt dyra man kan få en fin 850 för ca 15-25,000 så dom är ju billigare
men smaken är ju som baken saknar inte bakhjulsdrift men awd skulle va kul å prova

52 Inlägg
25 januari 2007
skulle själv satsat på 740in eftersom dom är så äckligt sköna att köra ! sen att dom går billigt och bra om du satsar på en turbo smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
25 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
Manne skrev:
ghost_boy83 skrev:

jo men nu är ju 940 rätt dyra man kan få en fin 850 för ca 15-25,000 så dom är ju billigare
men smaken är ju som baken saknar inte bakhjulsdrift men awd skulle va kul å prova

Ok snackar vi dom priserna så blir de väl en 740 turbo.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Whitetrash
589 Inlägg
25 januari 2007
Här säger alla bara emot varandra, så det bästa för dig är nog att prova dig fram vilken av bilarna du verkligen vill ha, provkör.
Komforten borde ju slå över sladdmöjligheter tycker jag, men som sagt lär du avgöra själv.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Jägare
172 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Okej! tack för alla svar.. blir nogg som en sa att det är bäst att provköra båda och sen  avgöra därefter..

Jägare
172 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Tack för alla svaren.. blev trots allt en 740 turbo.. bättre första bil får man fan inte..

2 123 Inlägg
24 mars 2007
Journath skrev:
Tack för alla svaren.. blev trots allt en 740 turbo.. bättre första bil får man fan inte..

Okej och du har provat 2 bilar ?

Jägare
172 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:

klart.. och med allt inräknat typ reservdelar drift kostad.. mäst kul för pengarna är nogg 740 turbo svår slagen..

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 mars 2007
Journath skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:

klart.. och med allt inräknat typ reservdelar drift kostad.. mäst kul för pengarna är nogg 740 turbo svår slagen..

ja, det kan man nog lungt säga, bakhjulsdriften är värt mycket, iaf för mej

Jonas

593 Inlägg
24 mars 2007
de har nog gjort ett bra val.. OK, 850 kan kännas lite modernare o de e lite flashigare inredningen,osv.., o ja själv tycker det är en mkt trevligt bil..  men de e tveksamt om nåt kan gå billigare o driftsäkrare än en 740 turbo, de betvivlar jag...

o du slipper alla bekymmer med oljud i drivknutar o,    jaaa, du kan den visan ...

lycka till nu me nye bilen=)

Sök