Tyckte det var underligt att tempmätaren bara slog till kl 8 under färden hem från Skåne och var rädd för att mätaren hade pajat, men av ren Händelse läste jag ett 9000 projekt här på garaget och råkade se att någon annan här led av samma beskymmer och det var muttrarna på baksidan som hade gängat ur, i mitt huvud så vet jag om att detta problem hade gjort mig galen så lossade på ”locket” och började pilla ur mätarhuset
efter lite om och men så var det ute, är van att skruva 9-5 och haft några mätarhus ute efter att ha demonterat några stycken 9-5or, detta kändes betydligt jobbigare och jag kan härmed nu förstå varför GM tyckte 9000 var så dyr att tillverka.
väl ute så satte jag mig i solen dagen efter och började demontera, enkelt och myspilligt på det sätt som jag är van med efter min el utbildning.
Väl ute så var det tydligt att här var problemet, de hade iprincip gängat ut helt så drog åt dem jämt och lagom.
Och här är det då återmonterat, inte monterat tillbaka själva huset ännu så återstår att se ifall min lagning faktsikt fungerade
Sedan gav jag bilen en välbehövlig tvätt, dessutom montera jag av super Aero då de ska säljas, dels för att jag inte är ett stort fan av dem själv och dels för att jag vill sälja för att finansiera projektet. Så nu står den på plåtisar
usch
Mycket bättre