Volvo 740 innertak

meckar_jonte
22 november 2021 · 65 Inlägg

Tjena, funderar på att köpa biltemas högtalarmatta å spraylim. Men vad skulle ba bäst?

meckar_jonte
22 november 2021 · 65 Inlägg

Tänkte ifall nån annan har bytt och vet vad som funkar och håller bäst

Arly165 Bakhjulsdriven
22 november 2021 · 335 Inlägg

Rensa bort det gamla ordentligt inklusive luddet på baksidan om det är den modellen. Jag använde en primer på pappskivan innan jag limmade på det nya tyget med 3m spraylim. Använde mej även utav vanligt textillim som jag smetade ut med svamp i alla buktningar på taket. Vilket tyg du väljer är nog en smakfråga, kan ju vara lite kul att ta något häftigare än högtalarmatta kanske, är ju inget man vill göra om stup i kvarten.
Kan tillägga att det har hållit sedan 2011 och har ännu ingen tendens till att släppa. Önskar bara att jag hade använt ett roligare tyg.

Senast redigerat av Arly165 (22 november 2021)

Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
meckar_jonte
22 november 2021 · 65 Inlägg

Arly165 skrev:
Rensa bort det gamla ordentligt inklusive luddet på baksidan om det är den modellen. Jag använde en primer på pappskivan innan jag limmade på det nya tyget med 3m spraylim. Använde mej även utav vanligt textillim som jag smetade ut med svamp i alla buktningar på taket. Vilket tyg du väljer är nog en smakfråga, kan ju vara lite kul att ta något häftigare än högtalarmatta kanske, är ju inget man vill göra om stup i kvarten.
Kan tillägga att det har hållit sedan 2011 och har ännu ingen tendens till att släppa. Önskar bara att jag hade använt ett roligare tyg.

Okej, har rensat bort allt, men tror du att biltemas spraylim är bra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang