Hjälp! ligier ixo 2011, drivrem? Variator? Går ej köra!

Baramassabella
4 september 2022 · 2 Inlägg

någon som tror sig veta vad felet är?

Hej, i torsdags då jag var påväg till skolan så efter sisådär 4 minuter så gav min mopedbil av sig ett förfärligt ljud och vart som svår att köra så jag körde in till sidan och stannade där och hedde på varningsblinkers. Ringde morsan å bad henne komma.
Det lät som att de är var något stort som skrapades mot asfalten så därför trodde ju jag alltså att det hade hänt något som var synligt med inget ytligt syndes.
Men hur som helst ville den inte köra som vanligt utan då vi skulle testa att köra den över vägen så huggde den till istället lite grann men kom som ingen vart, så vi  lät den stå där den stod tills vidare då den inte gick att köra som vanligt överhuvudtaget.
Vi for dit senare på dagen för att kolla igen och då ville den inte köra varken framåt eller bakåt och den går inte heller att putta bort trotts att den då är igång och i neutralläge.
Den har nu bärgas bort till en verkstad men tänkte ba höra om någon vet vad som kan ha hänt? 
Tänkte även ba lägga till att oavsett hur mycket man gasar står den still, och om jag fattat de rätt så ska det vid det jag antar är drivremmen inte klämmas ihop ordentligt utan slirar.
Den går att gasa igång så den går att starta, men som sagt går den varken att köra med och inte heller att rulla.
Tacksam för svar om vad ni kan tro att det kan vara

Det är en ligier ixo 2011, disel.

Mossan1
4 september 2022 · 2 871 Inlägg

Du har fått svar i första tråden om samma problem.

Hejhej52
13 november 2023 · 3 Inlägg

Jag har EXAKT samma problem på min ”ligier ixo, 2010 modell” någon som vet vad felet kan vara??

Hejhej52
15 november 2023 · 3 Inlägg

Mossan1 skrev:
Du har fått svar i första tråden om samma problem.

Vart hittar man första tråden??

zemet
15 november 2023 · 4 047 Inlägg
Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang