3395
Sök

Hjälp , basproblemsval

607 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
hej, jag ska köpa en ny bas, har kontaktat en kille på

http://www.blocket.se/vi/10765574.htm?ca=2_s

Och han vill 2000kr för den, vad tror ni ? det är ur12. som är inspelad
Senast redigerat av YööA (5 februari 2007)

Brynäs tigers

148 Inlägg
5 februari 2007
Tja...
Är du säker på att det är en DLS UR12 för är ju en  DLS Iridium 12 på bilden?
Och all info om basen stämmer oxå in på  DLS Iridium 12 och inte på en DLS UR12?
Men i vilket fall tycker jag att det verkar vara ett bra köp.. =P

607 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
biffsteak skrev:
Tja...
Är du säker på att det är en DLS UR12 för är ju en  DLS Iridium 12 på bilden?
Och all info om basen stämmer oxå in på  DLS Iridium 12 och inte på en DLS UR12?
Men i vilket fall tycker jag att det verkar vara ett bra köp.. =P

Oj då ! du har rätt , men om man använder blockets betalnings sätt , kan man väl testa varan innan man ger honom pengar direkt

Brynäs tigers

148 Inlägg
5 februari 2007
det vet jag tyvärr ingeting om :S
Så det är ju upp till dig om du vill köpa den lr inte är ju en bra bas om den funkar..
Men risken man får ta när man köper beg är att varann kan vara trasig och att man i dom flesta fall inte får några pengar tillbaka...
Men nypris på en  DLS Iridium 12 ligger ju på 4000-4500kr så det är ett klart bra köp om den funkar som den ska vilket oftast är fallet finns enstaka fall där folk säljer trasiga basar/slutsteg...

607 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Jo kollade upp det nu, Och man ska godkänna köpet då man har fått hem varan. Då kan man ju testa och kolla om den funkar. Någon som vet hur det blir med frakt ?

Brynäs tigers

607 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Vad tror ni om denna bas då ?Är det en bra högtalare ?

Brynäs tigers

58 Inlägg
6 februari 2007
Jag har ingen erfarenhet just om den basen men om du ändå ska lägga ut så pass med pengar så köp en kicker bas. de spelar som fan med rätt steg. tex http://www.dbakuten.se/ShowProduct.aspx?prodid=412

BMW Bara BMW

1 453 Inlägg
6 februari 2007
HammarHank skrev:
Jag har ingen erfarenhet just om den basen men om du ändå ska lägga ut så pass med pengar så köp en kicker bas. de spelar som fan med rätt steg. tex http://www.dbakuten.se/ShowProduct.aspx?prodid=412

Nu är det kanske så att Yööa inte bara vill ha en bas som spelar högt och hårt utan som oxå låter bra och i det fallet har DLS mycket bättre rykte än Kicker.

6 851 Inlägg
6 februari 2007
Jag får nog kanske hålla med där,även om jag kanske är lite partisk till Kickers fördel. DLS Iridium är ju mer en HiFi bas är dB bas.
Sen förstår jag inte varför det skulle vara så mycke sämre med en IR12" än en UR12"?

65 Inlägg
6 februari 2007
YööA skrev:
Jo kollade upp det nu, Och man ska godkänna köpet då man har fått hem varan. Då kan man ju testa och kolla om den funkar. Någon som vet hur det blir med frakt ?

Köpte ett slutsteg via internetgirot (det blocket rekommenderar att skicka med).
Fick 5 arbetsdagar från det han skickat varan innan mina pengar åkte in på hans konto, alltså ca 3-4 arbetsdagar att testa varan.
Frakten blev 130kr exklusive avgiften till internetgirot (5% av varans pris)

Ontopic: Kan ej uttala mig om basen då jag ej har nån erfarenhet av Dls basar

/mvh Tobbe
Senast redigerat av TobyMontana (6 februari 2007)

Sök