När denna bilden togs hade jag nyss luftat kylsystemet och kört en liten runda runt garaget väldigt lugnt och försiktigt och allt kändes bra, förutom hjulinställningen.. Innan jag skulle ta den på en längre provkörning så stannade jag först för att tanka, fyllde tanken och det var då bilen valde att inte starta på macken. Fick starthjälp utan någon framgång och tillslut gick bilen att starta som vanligt. Fundersam som man blev så åkte jag till mitt gamla jobb då min f.d chef är grym på äldre BMW's och vi kom då fram till att brytaren inuti tändningslåset var problemet. Skönt tänkte jag, då vet jag i alla fall vart jag ska börja. När vi väl hade lyckats få igång bilen för att köra ut den så vägrade styrsystemet till luftfjädringen att lira. Allt startade men lät otroligt dåligt, ungefär som att kompressorn hade havererat, kontrollen flimrade och att reläet sjöng sin sista vers, bytte batteriet utan framgång också. Orolig, frustrerad och stressad för att bilen skulle stå utomhus längre än planerat så kontaktade jag de jag köpte luftfjädringen ifrån, fick hem ett nytt styrsystem, kompressor osv och bytte ut del efter del utan någon som helst framgång.
Ännu en gång frustrerad och irriterad över att det inte funkar som önskat, var väldigt nära på att beställa hem coilovers den kvällen. Ett tag därefter så slog det oss att den enda kabeln vi inte har rört var signalen, vilket vi egentligen borde ha kollat på redan dag ett och givetvis var det just där felet låg. Signalkabeln hade börjat glappa, fixade det snabbt och enkelt och nu fungerar både starten och luftfjädringen klockrent. Vilken lycka och lättnad över att höra hur systemet arbetar som det ska igen.
Dessvärre har jag inga bilder från denna "hemska" upplevelse, första dagen jag äntligen skulle få provköra bilen och det gick åt pipan direkt, men efter det har det fungerat någorlunda bra. Lite små bekymmer här och där men inget som är omöjligt att lösa.