Hur rycker man fjädrar fram på en 744 -84

Turtolaa
25 juni 2023 · 27 Inlägg

Tjenare, ska rycka fjädrarna fram på 744an från 1984 o vet ungefär hur man gör men skulle gärna behöva en punktlista på hur jag ska göra o hur jag börjar.
All hjälp uppskattas!

Senast redigerat av Turtolaa (25 juni 2023)

uhlin
25 juni 2023 · 2 834 Inlägg

Varför ska du göra det? Sänk bilen med sänkfjädrar istället om de nu vill ha bilen lägre.

Att inte ha några fjädrar alls och va ute efter vägarna är vanvett... Såna bilar har inte efter vägen och göra....... Min åsikt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juni 2023 · 17 560 Inlägg

Vad TS menar är att han ska rycka fjädrarna och sen 3 dagar senare bli stoppad och få en besiktning på sig. Sen börjar det roliga när de ska tillbaka igen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
25 juni 2023 · 5 813 Inlägg

Varför skulle någon vilja ta bort fjädrarna?????

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juni 2023 · 14 079 Inlägg

jaka54 skrev:
Varför skulle någon vilja ta bort fjädrarna?????

Jag har lärt mig att ungdomarna gärna vill "bötta" bilen, alltså sänka den så långt ner det bara går. Men varför skulle man vilja göra det förresten?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
25 juni 2023 · 4 411 Inlägg

Man kan även fråga sig varför raggar/supbilar ska släpa bakre stötfångaren i asfalten!🤔🤣

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juni 2023 · 14 079 Inlägg

zzr94092 skrev:
Man kan även fråga sig varför raggar/supbilar ska släpa bakre stötfångaren i asfalten!🤔🤣

Jaa, det kan man faktiskt fråga sig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 juni 2023 · 7 243 Inlägg

Turtolaa skrev:
Tjenare, ska rycka fjädrarna fram på 744an från 1984 o vet ungefär hur man gör men skulle gärna behöva en punktlista på hur jag ska göra o hur jag börjar.
All hjälp uppskattas!

Det gör man inte. Är man trots allt så jäkla korkad att man gör det så ska man inte sitta bakom en ratt. Håll dig hemma.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 juni 2023 · 7 243 Inlägg

uhlin skrev:
Varför ska du göra det? Sänk bilen med sänkfjädrar istället om de nu vill ha bilen lägre.

Att inte ha några fjädrar alls och va ute efter vägarna är vanvett... Såna bilar har inte efter vägen och göra....... Min åsikt.

Varken bilarna eller förarna har på vägen att göra smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jaka54
27 juni 2023 · 5 813 Inlägg

Håller med dig "Sport Pilot". -Hur kan man bara komma på något så j... dumt som att ta bort fjädrarna fram på en bil. -Töntfaktor 10!

Jesper328
27 juni 2023 · 2 398 Inlägg

Fjädrar är för fåglar och indianer. lol

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 juni 2023 · 17 560 Inlägg

En sommarjobbare köpte en 745:a för att ha egen bil till jobbet nu när han får lön dessutom. Fjädrarna rök förra helgen. En vecka tog det... I Lördags blev han stoppad och fick besiktning på sig... Nu ska de tillbaka igen. Polisen var grundlig och hittade massa annat skoj med. Bristfälligt avgas, halvljus höger diffust, Xenonljus i halvljus... Osv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zzr94092
27 juni 2023 · 4 411 Inlägg

Där rök den lönen..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 juni 2023 · 14 079 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En sommarjobbare köpte en 745:a för att ha egen bil till jobbet nu när han får lön dessutom. Fjädrarna rök förra helgen. En vecka tog det... I Lördags blev han stoppad och fick besiktning på sig... Nu ska de tillbaka igen. Polisen var grundlig och hittade massa annat skoj med. Bristfälligt avgas, halvljus höger diffust, Xenonljus i halvljus... Osv.

Det kostar om man ska vara "tuff"!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 juni 2023 · 17 560 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybrid_ skrev:
En sommarjobbare köpte en 745:a för att ha egen bil till jobbet nu när han får lön dessutom. Fjädrarna rök förra helgen. En vecka tog det... I Lördags blev han stoppad och fick besiktning på sig... Nu ska de tillbaka igen. Polisen var grundlig och hittade massa annat skoj med. Bristfälligt avgas, halvljus höger diffust, Xenonljus i halvljus... Osv.

Det kostar om man ska vara "tuff"!

/Benny

Mm. Rollar man bilen Rosa och fyller den med folk dessutom så blir Polisen intresserad. Inga böter faktiskt! De insåg väl att killen har och göra ett tag hemma innan den går igenom...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang