Elschema automatlåda Volvo 945 95

Jespersiira
27 juni 2023 · 2 Inlägg

Hej nu är det så att jag köpte en Volvo 945 ifrån 1995 automat , och man startar du bilen med en knapp tänkte inte mer på detta tills polisen gjorde en flygande och jag fick då en 2:à på detta, jag har letat o letat men hittar ingen som har samma fel tyvärr! Nu har jag tagit bort inredning och ser nu att förra ägaren har varit o pillat med elen och behöver hjälp, jag kan inte starta på nyckel utan endast med knapp och jag kan starta med växel i. Finns det någon här som kan hjälpa mig så hade detta varit till stor hjälp tack i för hand!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 juni 2023 · 13 764 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-076c924c889d73a1cb948abd4cf553f8.jpg


låter som att du har problem med p och n switchen.. och derför har dom kopplat förbi det..


minns inte jag fel sitter detta inbyggt i växelspaken.  så en ny sån skulle antagligen lösa problemet när du återstallt det dom förstört med elen.

nu hittade jag bara lite äldre scheman på min dator men volvo krånglar inte till det...

schemat är till en 91ans 740 men start delen ska vara samma

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Jespersiira
27 juni 2023 · 2 Inlägg

Tack så jätte mycket!

Det verkar som att dem har tagit dem blå kablarna o kopplat in dem i 2st svarta kablar som går till startspärren o sedan 2andra svarta kablar till relät

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang