Lucif3r
30 augusti 2023
· 2 242 Inlägg
Förutom erkända problem/skrot-bilar så kan alla bilar gå bortåt 50k utan några som helst problem. Krävs bara att man tar hand om den på ett vettigt sätt, dvs sköter oljebyten, rembyten, och inte gasar skiten ur stackarn. Och åtgärdar fel som blir snarast, innan dom gör saken värre.
Givetvis kan man skrota vilken bil/motor som helst om man inte sköter den, så för att återupprepa vad brådhis säger - skicket och historiken är alltid det viktigaste
Majoriteten av alla motorer kan gå mycket mycket mer än 50k också om det är så, men vid 50k brukar bilen i övrigt vara skapligt sliten om man inte varit extremt petig med den. Min 945a t ex har ju gått 43k(med tveksam skötsel), drivlinan går perfekt, men resten av bilen lämnar väl lite att önska... Lacken har sett sina bättre dagar, rostlagningar har gjorts, bussningar är lagom slappa lite här och där, och sätena känns att dom har varit använda i 43k mil