Skoda Fabia 2013 instrumentbelysning

MrHyde
5 oktober 2023 · 672 Inlägg

En bekant äger en Fabia (5J) 2013 och han hittar inte var man ändrar ljusstyrkan på instrumentbrädan. Jag är van med japaner och inte helt hemma på tyskar(tjecker) men jag har försökt och kan inte hitta det nånstans.
Jag trodde först det var ett skämt, vilken tillverkare bygger en bil utan den inställningen liksom? roll

Finns det verkligen inget sätt att ändra ljusstyrkan på instrumentklustret? Alltså mätartavlorna.

Live long, and prosper.
simlar
5 oktober 2023 · 5 548 Inlägg

Vissa snikutrustade har inte det.

Min 2010 Praktik (samma framända och elsystem som Fabia) har inte justerbar mätarbelysning.

Har den justering av mätarbelysningen så har den en till rulle tillsammans med strålkastarnivåreglaget bredvid ljusvredet.

Min 2010 har endast en rulle och har således endast funktionen att justera strålkastarens höjd och inte mätarbelysningen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
MrHyde
5 oktober 2023 · 672 Inlägg

simlar skrev:
Vissa snikutrustade har inte det.

Min 2010 Praktik (samma framända och elsystem som Fabia) har inte justerbar mätarbelysning.

Har den justering av mätarbelysningen så har den en till rulle tillsammans med strålkastarnivåreglaget bredvid ljusvredet.

Min 2010 har endast en rulle och har således endast funktionen att justera strålkastarens höjd och inte mätarbelysningen.

Tack, då vet jag!
Det är samma på denna, bara ett reglage under ljusvredet. Alltså endast strålkastarjustering.
Tycker det är jävligt märkligt att en så pass modern bil inte har det!
Jag har haft en uppsjö av bilar genom åren, och alla från typ -93 och framåt gick det att justera instrumentbelysningen. Nån tysk, koreaner, japaner och en stackars svensk.
Så det förefaller sig extremt konstigt i mina ögon att det inte finns på en 2013 Skoda..

Live long, and prosper.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang