Problem med centrallås på Chatenet ch28

lainenR
17 oktober 2023 · 2 Inlägg

Hej!
Dotterns mopedbil har ett konstigt problem med centrallåset. Det fungerar oftast inte, varken från fjärrkontrollen eller från centrallås knappen i kupén. Men rätt som det är så hoppar det igång och fungerar typ två gånger och sen slutar fungera.

När fjärrknappen för lås eller lås upp trycks så blinkar bilen till och jag kan höra ett relä, men inget mer händer.

Bagageluckan går att öppna med tredje knappen på fjärrkontrollen och den fungerar hela tiden.

Drar jag ut säkringen så blinkar bilen till men relät hörs inte alls då.

En skum grej jag hittad är att om jag öppnar bagageluckan så åker fönstret på passagerardörren ner (sker när dörren öppnas också, vilket är korrekt då dörrarna är ramlös upptill). Vet inte om det hör ihop med centrallåset men värt att nämna. Har också hittat att någon tidigare ägare dragit om två kablar som går in i bagagedörren.

Jag vet inte var jag ska börja leta, finns det några bra första saker att kolla?

Tacksam för svar!
Med vänliga hälsningar
Kristian

zzr94092
17 oktober 2023 · 4 407 Inlägg

Vet inte ens hur moppen,bilen ser ut,men i kablaget mellan dörr och A-stolpe,  kan kablar i det gå av,händer på på vanliga bilar,så kolla där först för enkelhetens skull...

lainenR
18 oktober 2023 · 2 Inlägg

Suveränt, tack. Börjar där!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang