Opel omega 2.2 2001 varnar för låg kylvätska

Alexopel
21 december 2023 · 11 Inlägg

Hej, min omega har börjat varna för lågt kylvatten varje gång jag startar den, nivån är inte låg och testade även att toppa upp lite idag men meddelandet kommer ändå, antar att givaren är dålig men undrar om någon annan varit med om samma sak och att det då varit något annat som varit problemet, är det jobbigt att byta givaren annars?https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248089/248089-fabab2c14668e8f3359843fc0634459f.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 december 2023 · 17 556 Inlägg

Givaren bör ju sitta i expansionskärlet. Kolla om du hittar den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Alexopel
21 december 2023 · 11 Inlägg

Kollade lite snabbt när jag fyllde på och såg att det satt som en ”hatt” där inne som kunde åka upp och ner, aldrig sett förut men antar att det ör den som känner av nivån?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 december 2023 · 17 556 Inlägg

Alexopel skrev:
Kollade lite snabbt när jag fyllde på och såg att det satt som en ”hatt” där inne som kunde åka upp och ner, aldrig sett förut men antar att det ör den som känner av nivån?

Japp. Går en kabel till den. Eller ska gå...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Alexopel
21 december 2023 · 11 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Alexopel skrev:
Kollade lite snabbt när jag fyllde på och såg att det satt som en ”hatt” där inne som kunde åka upp och ner, aldrig sett förut men antar att det ör den som känner av nivån?

Japp. Går en kabel till den. Eller ska gå...

Perfekt, ska kika sen, är ju inget jätte viktigt men jag stör mig på att se meddelandet varje gång jag startar bilen 😂

Oreggad Ruter Knekt
23 december 2023 · 673 Inlägg

Standardfel på ecotec att den där sensorn slutar funka. Bara att sluta kablarna.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang