VW Passat 2008 TDI 2.0 - hur tolka serviceinfo från VCDS

benzin
6 januari · 68 Inlägg

Hej, min Passat tjatar om att jag ska boka service igen, men som den sadist jag är så kopplade jag istället in VCDS och försökte förstå informationen som den rapporterar (se nedan). Är det bara oljebyte som krävs eller är det nåt mer?

Kan tillägga att bilen sjunger lite på sista versen så vill egentligen lägga minimalt med pengar på den. Oljebyte kan jag ju fixa själv antar jag.

Kod:
VCDS Release 23.11.0:  SRI Reset
Control Module Part Number: 3C0 920 871 E       Labels:  3C0-920-xxx-17.lbl
Component:KOMBIINSTRUMENT VD1 1216, Coding:0007105
Operation: Please select an operation
************************************************************************************************************************
Channel      Description                                           Unit          Current val.      New val.  
02           Service Reminder Status                                             1                 ---       
40           Distance since Service                                km x100       82                ---       
41           Time since Service                                    Days          358               ---       
42           Minimum Distance to Service                           ---           ---               ---       
43           Maximum Distance to Service                           ---           ---               ---       
44           Maximum Time to Service                               ---           ---               ---       
45           Oil Quality                                                         1                 ---       
47           Soot Quantity                                         km x100       110               ---       
48           Thermal Load                                          km x100       83                ---       
49           Minimum Time to Service                               ---           ---               ---       
50           Basic Distance Value for Oil Change                   km x100       150               ---       
51           Basic Time Value for Oil Change                       Days          372               ---       
************************************************************************************************************************
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang