Innertaklucka stänger inte Passat

SoldF
29 januari · 3 Inlägg

Hej!

Kör en Passat (kombi) från -21.

Häromkvällen när jag skulle stänga det innertak som sitter för takluckan så hände inget alls. Jag får ingen respons och kan varken öppna (det mer) eller stänga det.

Gäller liksom innertaket som sitter för takluckan. Takluckan går att öppna och stänga som vanligt.

Förslag till lösning?

Tack på förhand!

bonzpolo
30 januari · 8 Inlägg

Jag hade börjat med att snabbt okulärt kolla så att det inte har fastnat något i skenan som "gardinen" löper i.
Kontrollera också om det finns någon säkring till den, det är inte säkert att den går på samma säkring som själva luckan vilket kan resultera i att endast luckan fungerar.
Har du möjlighet att koppla upp dig med diagnosutrustning så kan du även läsa ut felkoder och se om det är någon felkod på ställmotorn och även köra ett funktionstest för att se om det är strömställaren som är trasig eller eventuellt motorn. Du kan också läsa ut mätvärden för att se om styrdonet får någon signal ifrån strömställaren och utgår ifrån det.
Har du inte den möjligheten så hade jag försökt mata ström direkt på motorn för att se så att den åtminstone fungerar och därefter mätt upp kablaget.
Ingen aning om hur just det innertaket ser ut men borde gå att ta fram bilder på google eller liknande för att ha något att utgå ifrån om man inte vill börja riva i paneler och innetak direkt.

granadadr
31 januari · 7 299 Inlägg

frusit??

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
SoldF
31 januari · 3 Inlägg

granadadr skrev:
frusit??

Nej, bor i södra Sverige så inte haft minusgrader sista veckan/veckorna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang