Strömlös passagerardörr audi a4 b6

Maria123
30 mars · 4 Inlägg

Hej på er,
Jag behöver verkligen er hjälp då bilen, Audi A4 b6, snart ska in på besiktning och den kommer inte att gå igenom som den är nu.
Så till problemet, passagerardörren är helt utan ström och går ej att öppna varken inifrån eller utifrån. Alla säkringar är hela!
Vad ska jag felsöka på?
Känns som att jag kollat det mesta men löser inte detta problem.
Tar tacksamt emot er hjälp🙏
Häls Maria

Jesper328
30 mars · 2 388 Inlägg

99% kabelbrott mellan dörr och kaross.
Har du ett lås på dörren?
Om inte så har du en täckkåpa, och på undersidan av den så finns det ett hål så att du kan bryta lås så att du kan bryta loss kåpan.
Gör det och under skall du finna ett lås så att du kan låsa upp dörren med nyckel.

Up the RA
zzr94092
30 mars · 4 407 Inlägg

Finns det på ett nyckellås på pass,dörren ?

Maria123
31 mars · 4 Inlägg

zzr94092 skrev:
Finns det på ett nyckellås på pass,dörren ?

Nej tyvärr inte

Maria123
31 mars · 4 Inlägg

Jesper328 skrev:
99% kabelbrott mellan dörr och kaross.
Har du ett lås på dörren?
Om inte så har du en täckkåpa, och på undersidan av den så finns det ett hål så att du kan bryta lås så att du kan bryta loss kåpan.
Gör det och under skall du finna ett lås så att du kan låsa upp dörren med nyckel.

Hej Jesper
Tack för dina tips.
Det är tyvärr inget lås på dörren och den har inte heller ngn täckkåpa🤷‍♀️

Hemmamek
1 april · 192 Inlägg

Kan du inte öppna dörren inifrån med handtaget? Har samma bil men kommer inte ihåg om det fungerar så på dessa.

Man ska väl kunna använda ett sånt där stöldverktyg annars. Typ tunn plåtsak som man pillrar upp dörrlåset med längs med glasrutan.
Har aldrig gjort det själv dock, men någon verkstad kanske kan. Eller att det finns instruktioner på Youtube.

En anna destruktiv nödlösning är ju att borra ett hål till låsmekanismen från insidan och dra i den med en tång typ.

Är också ganska säker på att det är kablarna som "ruttnat", på min fungerar inte elhissarna, samt orginalhögtalarna, speglarna krånglar ibland men verkar löst sig nu (peppar peppar).

Kollar besiktningen passagerardörren?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang